کد خبر: 131411
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۴۶؛

ماجرای سقوط آسانسور ساختمان پلاسکو چه بود؟

ملاقات با سرنشینان بشقاب پرنده! و تصویری از یک بشقاب پرنده خیالی! تیتر اول روزنامه اطلاعات ۵۵ سال قبل امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ است که در ۲۰ صفحه و به قیمت ۴ ریال منتشر شده بود

ماجرای سقوط آسانسور ساختمان پلاسکو چه بود؟

به گزارش دیدبان تاریخ؛ ملاقات با سرنشینان بشقاب پرنده! و تصویری از یک بشقاب پرنده خیالی! تیتر اول روزنامه اطلاعات ۵۵ سال قبل امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ است که در ۲۰ صفحه و به قیمت ۴ ریال منتشر شده بود. در خلاصه این خبر میخوانیم که یک زن و شوهر آمریکایی جریان ملاقات عجیب خود را با سرنشینان یک بشقاب پرنده فاش کردند و اینکه این زن و شوهر بشقاب پرنده را مدتی دنبال خود دیده بودند و اتومبیل آنها جذب نیروی مغناطیسی بشقاب پرنده شده بود! این روزنامه که در آنروزها چهل و یکمین سال انتشار خود را سپری می کرد صفحاتی با عنوان صفحات روز جمعه هم ضمیمه آن بود و پر از خبرها و مقالات متنوع و سرگرم کننده برای آخر هفته خوانندگان خود.  تیتر دیگر این روزنامه به ورود ملک حسین پادشاه اردن به کشور اختصاص دارد و اما خبر داغ و حادثه ای داخلی روزنامه امروز مربوط به سقوط آسانسور ساختمان پلاسکو می باشد که با هم متن خبر را میخوانیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار بود.

IMG_20220504_161947_149

عصر دیروز چهارشنبه ۱۳ اردی‌بهشت ۱۳۴۶ یکی از آسانسورهای ساختمان پلاسکو واقع در خیابان استانبول با ۱۷ سرنشین در میان طبقه اول و دوم این ساختمان از کار افتاد و پس از ۴۵ دقیقه به طبقه تحتانی ساختمان سقوط کرد.

در این حادثه عده‌ای مجروح شدند. این عده دانشجویان موسسه علوم بانکداری بودند. آن‌ها ساعت ۶ بعدازظهر سوار آسانسور شدند تا به طبقه پنجم که موسسه در این طبقه قرار دارد بروند و در کلاس درس حاضر شوند. در میان آن‌ها یک دانشجوی دختر نیز وجود داشت.

آسانسور اندکی پس از حرکت متوقف شد و تلفن آن نیز از کار افتاد و رابطه سرنشینان آسانسور با خارج قطع گردید و سرنشینان آن محبوس شدند. دقایق ناراحت‌کننده‌ای بر این عده گذشت تا سرانجام ۴۵ دقیقه بعد آسانسور ناگهان سقوط کرد و به کف طبقه تحتانی برخورد نمود.

IMG_20220504_161546_663

در این حادثه دوشیزه دانشجو و چند تن دیگر مجروح شدند که به یک بیمارستان خصوصی منتقل گردیدند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر