کد خبر: 131428
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۰؛

درگذشت بابی سندز ایرلندی در زندانهای انگلیس پس از اعتصاب غذای طولانی

پس از ۶۵ روز مقاومت دلیرانه بابی سندز در زندان انگلیسیها مرد - بابی سندز اسطوره مقاومت خلقهای جهان صبح امروز درگذشت. این دو تیتر به ترتیب از صفحات نخست دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۱ سال قبل امروز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۰ انتخاب شده است. در این گزارش دیدبان تاریخ به روزنامه های اطلاعات و کیهان می پردازیم

درگذشت بابی سندز ایرلندی در زندانهای انگلیس پس از اعتصاب غذای طولانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از ۶۵ روز مقاومت دلیرانه بابی سندز در زندان انگلیسیها مرد - بابی سندز اسطوره مقاومت خلقهای جهان صبح امروز درگذشت.

 این دو تیتر به ترتیب از صفحات نخست دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۱ سال قبل امروز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۰ انتخاب شده است. در کنار این خبر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت از جمله دیگر تیترهای این دو روزنامه میتوان به شکست دشمن بعثی و عقب نشینی آن از جبهه دزفول اشاره کرد که تیتر اول هر دو جریده نیز می باشد. اعلام اسامی دومین سری از ۱۰۰ هزار دانشجویی که کارنامه ارزی آنها صادر شده در کنار خبر تعیین روابط مالک و مستاجر در مجلس از قول رئیس مجلس، آخرین گزارشها از آمار تلفات و خسارتهای سیل در ۳ استان کشور و نقل قولی از حجت الاسلام سیدمحمدخاتمی عضوهیات اعزامی به کنفرانس بین المجالس مبنی بر اینکه حضور ما در مجامع بین المللی تلاشی است برای تغییر آنچه که دشمنان ما میخواهند کنند نیز از دیگر تیترهای مهم خبری این دو نشریه یومیه هستند‌. 

1

اما برویم سراغ خبر درگذشت بابی سندز به نقل از روزنامه اطلاعات؛

 لندن انگلستان: 

خبرگزاری فرانسه 

 بابی ساندز مبارز ارتش جمهوری‌خواهد ایرلند که در زندان میلز واقع در نزدیکی بلفاست -پایتخت ایرلند شمالی- بازداشت بود، در پی یک اعتصاب غذای طولانی در ساعت سه و چهل و هفت دقیقه سحرگاه امروز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۰ برابر با ۵ می ۱۹۸۱ -به وقت تهران- درگذشت.

وی که ۲۷ سال داشت و به تازگی به نمایندگان مجلس عوام برگزیده شده بود، از اول ماه مارس گذشته ۱۰ اسفند ۱۳۵۹ برای کسب حقوق برابر با زندانیان سیاسی جهت زندانیان جمهوری‌خواه ایرلند به اعتصاب غذا دست زده بود.

در اعلامیه‌ای که سحرگاه امروز سه‌شنبه ۱۵ اردی‌بهشت ۱۳۶۰ از سوی دبیرخانه ایرلند شمالی در لندن صادر شده، آمده که بابی ساندز در پی امتناع از خوردن غذا و دارو پس از ۶۶ روز اعتصاب غذا دست به خودکشی زده است.

2

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر