کد خبر: 131603
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۹؛

فرخ رو پارسا تیرباران شد

مطالب مهم دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۲ سال قبل امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ را بررسی می کنیم

فرخ رو پارسا تیرباران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۲ سال قبل امروز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید. در اطلاعات ۱۲ صفحه ای امروز از تشکیل نخستین گردهم آیی انقلاب فرهنگی تیتر و عکس داریم تا رهنمودهای امام در مورد انتخابات مجلس در دور دوم و سخنانی از صادق قطب زاده درباره اینکه امکان دارد ایران از شوروی مهمات بخرد و دلیل آنرا این اعلام کرده که در ارتش سیستم آمریکایی را نمیتوانیم فعلا نگه داریم و برای تثبیت سیاست خارجی ایران یک سفر دور دنیایی ضروری است.

IMG_20220508_080550_206

اما کیهان امروز هم که در ۱۲ صفحه منتشر شده پیام امام بمناسبت دور دوم انتخابات را بعنوان تیتر نخست می بینیم که در کنار آن از آخرین گزارشها و حوادث در کردستان خبر داریم تا سخنان ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری در همایش انقلاب فرهنگی که در آن گفته است حاکمیت چماقداران بر اجتماعات سقوط فرهنگی است نه انقلاب فرهنگی و اینکه از حضور گرایشها در دانشگاهها نترسید، زبان زور را جمع کنید و زبان ابتکار را باز کنید‌. 

اما خبر مهم دیگر این دو نشریه عصرگاهی کشور اختصاص دارد به اعدام - تیرباران- فرخ رو پارسا وزیر آموزش و پرورش دولت هویدا که متن خبر به نقل از اطلاعات امروز بدین شرح است؛

سحرگاه امروز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ طبق رای دادگاه انقلاب اسلامی مرکز فرخ‌رو پارسا به جرم فساد در برابر جوخه اعدام قرار گرفتند.

IMG_20220508_080547_280

حکم صادره دادگاه انقلاب اسلامی مرکز برای فرخ‌رو پارسا به این شرح است:

فرخ‌رو پارسا، وزیر اسبق کابینه هویدای معدوم، به جرم غارت بیت‌المال و ایجاد فساد و اشاعه فحشا در وزارت آموزش و پروش و همکاری با ساواک منحله و اخراج فرهنگیان مبارز و شرکت در تصویب قوانین ضدمردمی و وابسته کردن آموزش و پرورش به فرهنگ استعماری امپریالیسم مفسد فی‌الارض تشخیص داده شد.

IMG_20220508_075932_737

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر