کد خبر: 131617
A

نماینده مجلس: قیمت خودرو هَم متاثر از بازار اوکراین است؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در اصلاح نظام یارانه ای در حوزه نان گفت:‌ در هیچ کجای دنیا به این روش قیمت یک کالا برای مصرف کننده افزایش نمی‌یابد و لازم است که به صورت دقیق موضوع برای مردم تبیین گردد.

نماینده مجلس: قیمت خودرو هَم متاثر از بازار اوکراین است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی گرانی‌های اخیر بیان کرد: از مسئولان دولتی انتظار می‌رود تا مطالبی را مطرح کنند که مبتنی بر مطالعات دقیق  و اصطلاحات صحیحی باشد و سپس بر اساس آن تصمیم گیری کنند. متاسفانه آمارهایی که ارائه شد همه بر اساس حدس و گمان بود.

وی گفت: سوال ما از دولت این است که چرا اصلاح نظام پرداخت یارانه را از حوزه ای پرالتهاب نظیر نان آغاز کرد؟ زمانی که قیمت نان آزادپز از ۲ هزار و ۲۰۰ به ۷ هزار تومان می‌رسد آثار خود را در کمبود و نبود نان در روستاها و نقاط حاشیه‌ای نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در کدام نقطه دنیا قیمت یک کالا برای مصرف کننده به این روش افزایش می‌یابد؟ مردم نیاز  دارند که به صورت شفاف با آنها سخن گفته شود و برای آنها تبیین گردد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ آیا قیمت خودرو نیز  متاثر از بازار اوکراین است؟ کمبود نهاده های دامی بازار دام را در حوزه تولید بر زمین زده است. با این رویه سال آینده ما اصلا دامی نداریم که برای آنها نهاده تامین کنیم. در ۵۰ روز گذشته یک کیلو نهاده دامی نیز به دست دامدار نرسیده است.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر