کد خبر: 131846
A

بهمن آرمان: شرایط اقتصادی فعلی متاثر از جنگ روسیه - اوکراین است

استاد دانشگاه تهران گفت: افزایش قیمت فعلی همچون گذشته به دلیل کسری بودجه و چاپ اسکناس رخ نداده است و شرایط فعلی متاثر از عواملی چون جنگ اوکراین است، اثرات این جنگ تنها گریبان ایران را نگرفته است.

بهمن آرمان: شرایط اقتصادی فعلی متاثر از جنگ روسیه - اوکراین است

به گزارش دیده بان ایران؛ بهمن آرمان استاد دانشگاه تهران گفت: افزایش قیمت فعلی همچون گذشته به دلیل کسری بودجه و چاپ اسکناس رخ نداده است و شرایط فعلی متاثر از عواملی چون جنگ اوکراین است، اثرات این جنگ تنها گریبان ایران را نگرفته و مثلا قیمت گاز در اروپا شدیدا افزایش پیدا کرده است و قیمت نفت هم به یکباره به بیش از 100  دلار رسیده است.

وی افزود: همچنین افزایش قیمت نفت و انرژی به خودی خود باعث افزایش قیمت کالاها می شود، چرا که کارخانه ها برای حیات به انرژی نیاز دارند و اگر انرژی گران شود برروی قیمت تمام شده هم اثر می گذارد.در اروپا قیمت مرغ افزایش پیدا کرده این اتفاق به دلیل افزایش قیمت دانه های خوراکی رخ داده است.

این استاد دانشگاه افزود: شرایط فعلی بازتاب جنگ اوکراین در کشور ماست، تا جایی که می توان گفت این افزایش قیمت طبیعی و نتیجه سیاست های غلط چند دهه گذشته است. 

این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از وزرای جهاد کشاورزی ادوار گذشته گفت: متولیان این وزارتخانه همیشه افراد ضعیفی بوده اند، به همین دلیل است که گفته می شود سیاستگذاری در این حوزه کارآمدی لازم را ندارد و بخش بزرگی از تورم فعلی حاکم بر جامعه متاثر از این سیاست های اشتباهی است که محصول اقدامات دولت فعلی نیست.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر