کد خبر: 131929
A

نماینده مجلس: پنهان‌کاری دولت موجب تضعیف بُعد نظارتی مجلس می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ دغدغه‌ای بابت اجرا و نظارت بر اجرای طرح شفافیت قوای سه‌گانه وجود ندارد.

نماینده مجلس: پنهان‌کاری دولت موجب تضعیف بُعد نظارتی مجلس می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی برخی از کارشناسان نسبت به عدم نظارت لازم در صورت تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: طرح شفافیت جزو اولین طرح‌هایی بود که در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، اما ‌از نظر نمایندگان مجلس اگر قرار است شفافیتی صورت گیرد، باید در همه قوای سه‌گانه انجام شود.

وی ادامه داد: اگر مجلس قرار است شفاف عمل کند، در مرحله اول دولت هم باید شفاف باشد تا مجلس بتواند بُعد نظارتی خود را بر دولت تقویت کند، زیرا به هر میزان که دولت بخواهد با پنهان‌کاری امورات را پیش ببرد، قطعا به همان میزان بُعد نظارتی مجلس نیز تضعیف خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه نیست که با افزایش دامنه شمول طرح شفافیت قوای سه‌گانه، اجرا و نظارت بر آن تضعیف شود. در حال حاضر این طرح دوفوریتی است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر آن را تعیین تکلیف کنیم، بنابراین وقتی مجلس اعلام می‌کند که یک طرح دوفریتی برای شفافیت قوای سه‌گانه در دستور کار است، یعنی پای کار است که علاوه بر خودش، قوای دیگر را هم زیر چتر شفافیت قرار دهد.

صالحی تصریح کرد: اگر شفافیت برای مجلس در اولویت نبود، ‌این طرح را به عنوان یک طرح عادی اعلام وصول می‌کرد تا در طول مدت زمان هفت الی هشت سال و تا دو دوره دیگر مجلس در دستورکار قرار نگیرد، ‌بنابراین اگر این طرح با دوفوریت و اکثریت آرا به تصویب می‌رسد، یعنی مجلس مصمم است که خود و دیگر قوا را شفاف کند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هیچ دغدغه‌ای بابت اجرا و نظارت بر اجرای طرح شفافیت قوای سه‌گانه وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر