کد خبر: 132044
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

اعتراض کارگران کارخانه ایران ناسیونال به نمایشنامه عباس آقا

بررسی گزارش های روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۵۸


اعتراض کارگران کارخانه ایران ناسیونال به نمایشنامه عباس آقا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۵۸ که در ۱۲ صفحه و به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده است حاوی خبرهای گوناگون و متنوعی است. از سخنان امام خمینی در جمع نمایندگان جامعه کلیمی ایران که حساب جامعه یهود را غیر از جامعه صهیونیستی دانسته اند و انحلال تمام کمیته ها و کانون ها در خرمشهر از سوی استاندار این استان تا ممنوعیت سفارش پستی لباس به فروشگاههای خارج، از سوی گمرک و ثبت نام برای کنکور از اول خرداد و شرایط جدید آن. 

اما تیتر اول روزنامه امروز به اولین گردهمایی استانداران پس از انقلاب در همایشی که به همین منظور تشکیل شده بود مربوط میشود که در آن برخی از استانداران نظرات خود را بدین شرح اعلام داشته اند؛

استاندار گیلان؛ کارخانه هایی که با هزار مکافات براه افتاده اند در خطر تعطیل مجدد هستند.

استاندار آذربایجان شرقی: با آنکه انقلاب کرده ایم بعضی روشهای ما انقلابی نیست.

استاندار لرستان: کمی قیمت محصولات کشاورزی موجب مهاجرت روستائیان به شهرها میشود.

IMG_20220515_064433_654

در ضمن سخنرانی دکتر داریوش فروهر وزیر کار و امور اجتماعی در اجتماع امرا و ارتش که در آن از قول وی آمده است؛ قدرت باید به نیروهای انتظامی پاک و سالم شده برگردد نیز تیتر دیگر امروز این جریده است.

اما سوژه خبری امروز ما اختصاص دارد به اعتراض جمعی از کارگران شرکت ایران ناسیونال در برابر موسسه اطلاعات برای اعتراض به نمایش یک تئاتر، که متن کامل این خبر که در صفحه سوم روزنامه منتشر شده است بدین شرح است؛

بعدازظهر دیروز گروهی از کارگران کارخانه ایران ناسیونال ضمن برپا کردن اجتماعی در مقابل موسسه اطلاعات به اجرای نمایش عباس آقا کارگر ایران ناسیونال اعتراض کردند. این عده با ارائه اسنادی راجع به حقوق و مزایای کارگر مورد بحث که نام اصلی او عباسعلی صالحی منفرد است خاطرنشان نمودند که حقوق و مزایای ماهانه این کارگر ۵۳۷۰۰ ریال است و علاوه بر این از سود سهام نیز برخوردار شده است. این عده گفتند که به هیچوجه تحریک نشده اند بلکه برای افشاگری مقابل اطلاعات گرد آمده اند. آنها همچنین اعلام کردند که در آینده نزدیک اسنادی درباره خانه دو طبقه عباس آقا، میزان اجاره بهای دریافتی و ماشین سواری او ارائه خواهند کرد.

این گروه در پایان خواستار منع اجرای نمایش عباس آقا توسط دولت شدند زیرا از دیدگاه آنها در این نمایشنامه به کارگران ایران ناسیونال اهانت شده است در پای نامه ای که از جانب معترضین تسلیم روزنامه اطلاعات شده کارگران مبارز مسلمان ایران ناسیونال امضاء شده است. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر