کد خبر: 132081
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸:

برنامه دولت موقت برای تجدید نظر در تقسیمات کشوری

تیتر نخست روزنامه اطلاعات امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸ به اخطار شورای انقلاب به ضدانقلاب اختصاص دارد. همچنین سخنان آیت الله طالقانی در جمع دهها هزار نفر از مردم در حمایت از فلسطین به همراه عکسی از این تجمع کار شده است. نقل قولی از آیت الله آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه متهمان دادگاههای انقلاب میتوانند وکیل داشته باشند نیز از جمله خبرهای این جریده عصرگاهی است. گلایه همه استانداران کشور از بیکاری مردم و دیدار امام با پرسنل و کارکنان جدید موسسه کیهان که جهت تجدید بیعت نزد ایشان رفته بودند در صفحه اول این روزنامه بازتاب یافته است. اما خبری در صفحه سوم روزنامه منتشر شده، مبنی بر تجدیدنظر در تقسیمات کشوری از قول وزیر کشور دولت موقت که متن کامل خبر را در دیدبان تاریخ می خوانیم

برنامه دولت موقت برای تجدید نظر در تقسیمات کشوری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر نخست روزنامه اطلاعات امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸ به اخطار شورای انقلاب به ضدانقلاب اختصاص دارد. همچنین سخنان آیت الله طالقانی در جمع دهها هزار نفر از مردم در حمایت از فلسطین به همراه عکسی از این تجمع کار شده است. نقل قولی از آیت الله آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه متهمان دادگاههای انقلاب میتوانند وکیل داشته باشند نیز از جمله خبرهای این جریده عصرگاهی است. گلایه همه استانداران کشور از بیکاری مردم و دیدار امام با پرسنل و کارکنان جدید موسسه کیهان که جهت تجدید بیعت نزد ایشان رفته بودند در صفحه اول این روزنامه بازتاب یافته است.

اما خبری در صفحه سوم روزنامه منتشر شده، مبنی بر تجدیدنظر در تقسیمات کشوری از قول وزیر کشور دولت موقت که متن کامل خبر را می خوانیم؛

احمد صدر حاج سیدجوادی وزیر کشور در گفت و گویی در مورد تصمیمات جدید کشوری گفت؛ در حال حاضر ۲۴ استان در ایران وجود دارد که این به نظر وزارت کشور از نظر شرایط منطقه، با وضع انسانی منطبق نیست و ما در نظر داریم با یک برنامه صحیح و با مطالعه کافی و با نظرخواهی از مردم تغییراتی در تقسیمات کشوری بدهیم و حتما این‌کار را خواهیم کرد منتهی با توجه به وضع شرایط جغرافیایی و شرایط منطقه و مردم.

IMG_20220516_074442_469

وزیر کشور در مورد طرح خودمختاری گفت: به تحقیق آنچه مسلم‌است مساله واگذاری اختیارات به مردم از قانون اساسی پیش بینی خواهد شد و پیرامون طرح قانون اساسی که در معرض افکار مردم قرار داده خواهد شد مسلما مردم یک اظهارنظر خواهند کرد.

وزیر کشور اضافه کرد؛ البته ما بحثی در کلمه نداریم برای اینکه بحث در کلمه ایجاد زحمت و اختلاف خواهد کرد آنچه هست محتوای کلمه است ببینیم آیا اختیار می خواهیم به مردم بدهیم یا نه؟ آنچه مسلم است دولت موقت جمهوری اسلامی وهمچنین رهبری انقلاب میل دارند و تصمیم دارند حق تعیین اختیارات  و واگذاری اختیار آن به مردم داده شود. وزیر کشور در مورد وظایف شوراها در استانها و شهرها گفت؛ هم اکنون آئین نامه ای در این مورد تدوین شده و نزد وزیر مشاور در طرح های انقلابی است و البته این هم در اختیار مردم گذاشته خواهد شد. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر