کد خبر: 132136
A

نقوی حسینی: اگر مذاکرات به نتیجه می رسید باز هم رئیسی «جراحی اقتصادی» را انجام می داد

نماینده ادوار مجلس می گوید: اقدامات مهم اقتصادی دولت ارتباطی به مذاکرات ندارد و اگر مذاکرات به نتیجه هم رسیده بود هم، دولت دست به این حراجی بزرگ می‌زد. این هم که می‌گویند می‌شد در دولت قبل توافق امضا شود و اجازه داده نشد، یک حرف کاملا نادرست است.

نقوی حسینی: اگر مذاکرات به نتیجه می رسید باز هم رئیسی «جراحی اقتصادی» را انجام می داد

به گزارش دیده بان ایران؛ برخی باور دارند سفر انریکه مورا به ایران را می‌توان گام بسیار مهمی در راستای به نتیجه‌رسیدن مذاکرات دانست اما آیا چنین است؟

سیدحسین نقوی حسینی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی و نماینده سابق مجلس درباره این موضوع گفت: «غربی‌ها نیازمند توافق هستند و از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا مذاکرات به نتیجه برسد دولت بایدن به خوبی می‌داند که به این توافق نیاز دارد اما رسیدن به توافق به این سادگی‌ها هم نیست زیرا جمهوری اسلامی ایران خط قرمزهای خودش را دارد و از این خط قرمزها هم عقب نمی‌نشیند. اکنون در میان مقامات آمریکایی‌ هم صدای واحدی شنیده نمی‌شود. در واقع شجاعت تصمیم‌گیری در میان آنها وجود ندارد».

او ادامه داد: «سفر مسئول هماهنگی طرف‌های اروپایی مذاکرات به ایران روشن است و خب پیامش برداشتن قدمی برای رسیدن به توافق است اما خیلی‌ها از جمله صهیونیست‌ها از این پیام دل خوشی ندارند؛ کسانی که از اساس با مذاکرات مخالف هستند. صهیونیست‌ها و نهادهای وابسته به آنها که می‌خواهند مذاکرات را به انزوا بکشانند».

این نماینده پیشین مجلس همچنین بیان کرد: «می‌بینیم که در میان مذاکرات بحث درباره یک جاسوس مطرح می‌شود و در مصاحبه‌هایشان گفته می‌شود که ایران باید زندانیان را آزاد کند. کاملا مشهود است که هدف از طرح چنین موضوعاتی از سوی غربی‌ها و با تحریک صهیونیست‌ها به حاشیه‌بردن مذاکرات است».

نقوی حسینی در پایان گفت: «اقدامات مهم اقتصادی دولت ارتباطی به مذاکرات ندارد و اگر مذاکرات به نتیجه هم رسیده بود هم، دولت دست به این حراجی بزرگ می‌زد. این هم که می‌گویند می‌شد در دولت قبل توافق امضا شود و اجازه داده نشد، یک حرف کاملا نادرست است. چه کسی اجازه نداد؟ چرا نیروهای دولت قبل می‌خواهند کم‌توان بودن خود را با مسائلی نادرست توجیه کنند؟ آنها اگر می‌توانستند و چنین توانی داشتند، حتما مذاکرات را به نتیجه می‌رسانند اما نتوانستند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر