کد خبر: 132212
A

عاقبت کنکور ۱۴۰۲ چه میشود؟ دروس عمومی حذف میشوند؟

یکی از سوالات رایج افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، این است که: برای کنکور از چه منابع و کتاب تست هایی استفاده کنم؟!

عاقبت کنکور ۱۴۰۲ چه میشود؟ دروس عمومی حذف میشوند؟

به گزارش دیده بان ایران، یکی از سوالات رایج افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، این است که: برای کنکور از چه منابع و کتاب تست هایی استفاده کنم؟!

اما امسال یک ابهام دیگری هم به ابهامات داوطلبان کنکور اضافه شده است و آن این است که: دروس عمومی واقعا قرار است از کنکور 1402 حذف شوند؟ یعنی برای دروس عمومی کتاب تست تهیه نکنیم؟

واقعیت این است که در حال حاضر همه چیز در حال ابهام می باشد و سازمان سنجش به صورت صریح درباره این موضوع توضیح نداده است.

اما اخرین اخباری که به صورت رسمی منتشر شده است حاکی از این موضوع است که در کنکور 1402 قرار است که دروس عمومی حذف شوند و تنها از دروس تخصصی سوال مطرح شود.

همچنین صحبت از دو مرحله ای شدن کنکور هم شده است. در کنکور های سال های اخیر تاثیر معدل امتحانات نهایی به صورت مثبت بوده. اما در کنکور 1402 قرار است تاثیر این معدل به صورت قطعی و با تاثیر 60درصد باشد.

1

اما سوالی که مطرح میشود این است که با این وجود باید برای دروس عمومی کتاب کمک درسی و تست تهیه کرد؟ برای دروس عمومی باید وقت گذاشت و مطالعه کرد؟

دو حالت در کنکور 1402 اتفاق خواهد افتاد:

حالت اول:

حالت اول این است که شرایطی که درباره آن صحبت شده، اتفاق میوفتد. یعنی دروس عمومی حذف میشوند و تاثیر معدل 60 درصد قطعی میشود.

در چنین شرایطی این اتفاقات رخ میدهد:

سازمان سنجش وظیفه ی رتبه بندی افراد را در کنکور سراسری را به عهده دارد و موظف است به هر فرد تنها یک رتبه مجزا اختصاص دهد. یعنی مثلا نباید دو نفر همزمان رتبه یک شوند. چون در چنین شرایطی امکان پذیرش در دانشگاه های سراسری مختل میشود.

اگر قرار باشد تاثیر معدل 60 درصد و قطعی باشد. ما باید شاهد افزایش سطح سوالات امتحانات نهایی باشیم. چرا که در سال های گذشته تعداد خیلی زیادی از دانش آموزان معدل های 20 می آوردند. به عبارتی تعداد رتبه های یک خیلی زیاد بودند.

بنابراین سازمان سنجش برای اینکه بتواند افراد را از یکدیگر متمایز کند و به هر نفر تنها یک رتبه اختصاص دهد، باید در امتحانات نهایی، سوالاتی مطرح شود که هر کسی قادر به پاسخگویی آنها نباشد تا عده خاصی به آنها پاسخ دهند.

و این یعنی سطح امتحانات نهایی بالاتر میرود و سخت تر میشود. در چنین شرایطی اگر فردی میخواهد نمرات خوبی در امتحانات کسب کند، تنها با خواندن خود کتاب درسی نمیتواند به نتیجه مطلوبی برسد و باید از کتاب های کمک درسی استفاده کند.

بنابراین شما باید برای دروس عمومی هم کتاب کمک درسی تهیه کنید.

2

حالت دوم:

اخباری که در حوزه کنکور منتشر میشود معمولا ضد و نقیض می باشد. به عنوان مثال در سال 1390 طرح حذف کنکور مطرح شد. اما همچنان کنکور در حال برگزاری است.

علت این موضوع فراهم نبودن زیر ساخت های لازم برای حذف کنکور بود. در حال حاضر زیر ساخت های لازم برای حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی امتحانات نهایی فراهم نمی باشد.

با این وجود این قوانین اجرایی نخواهند شد و کنکور مثل قبل یعنی با وجود دروس عمومی و تاثیر مثبت امتحانات نهایی برگزار خواهد شد.

پس در چنین شرایطی هم شما همچنان می بایست برای دروس عمومی و تخصصی خود کتاب تست و کمک درسی را تهیه کنید.

3

بهترین منابع کنکور

اما سوالی که مطرح میشود این است که کدام کتاب ها و منابع برای کنکور مناسب هستند؟

گروه مشاوره ای رابین بهترین منابع کنکور تجربی، بهترین منابع کنکور انسانی و بهترین منابع کنکور ریاضی را در سه سطح قوی، متوسط و ضعیف معرفی کرده است.

حتما به وب سایت رابین به نشانی www.rabinedu.com مراجعه کنید و ویدئو های معرفی منابع را مشاهده کنید.

اگر اطلاعات لازم برای موفقیت در کنکور سراسری را نداشته باشید، قطعا در سال کنکور ضررهای مالی و زمانی زیادی خواهید کرد.

گروه مشاوره ای رابین متشکل از رتبه های برتر تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی کنکور های سال های اخیر می باشد.

همین حالا با شماره تماس 28425057 – 021 تماس بگیرید و از مشاوران گروه مشاوره رابین، به مدت 15 دقیقه مشاوره رایگان دریافت کنید.

همچنین برای مشاهده ویدئو های آموزشی در زمینه مشاوره و برنامه ریزی کنکور کافی است به آدرس اینترنتی گروه مشاوره ای رابین یعنی www.rabinedu.com مراجعه کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر