کد خبر: 132384
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

ساعت رسمی کشور تغییر می کند

بررسی روزنامه های ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۸ و تیتر های مهم آن

ساعت رسمی کشور تغییر می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۸ است، تیتر نخست روزنامه اطلاعات ۱۲ صفحه ای امروز که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده است اختصاص دارد به هشدار معاون وزیر کشور درباره مسائل آتی انقلاب در همایش استانداران در تهران. تیتر مهم دیگر روزنامه هم به سخنان امام خمینی اشاره دارد که شدیدا به آمریکا و صهیونیسم حمله کرده و از قول ایشان آمده است؛ توقع نداریم ابرقدرتهایی که دستشان از ایران کوتاه شده از ما تشکر کنند و آمریکا اگر از اعدام هویدا اظهار تاسف نکند از نوکرهایش پشتیبانی نکرده است و تاکید کرده اند که به اسرائیل هرگز نفت نخواهیم داد. 

اما تیتر جالب دیگر اطلاعات به انتخاب یک روحانی بعنوان سفیر ایران در عراق اشاره دارد به نام سیدمحمود دعایی و نکته اینجاست همین روحانی یکسال بعد در همین ماه پس از اخراج از کشور عراق از طرف امام به سرپرستی همین موسسه انتخاب شده و کسی فکرش را هم نمی کرد حفظ این‌سمت تا ۴۲ سال هم به درازا بکشد!! و رکورد دار این مسئولیت در مطبوعات پس از انقلاب هم بشود. 

در ضمن مراسم باشکوه یکصدمین سال تولد دکتر مصدق توسط جبهه ملی و مراسم سالگرد هجرت دکتر علی شریعتی در دانشگاه تهران از جمله تیترهای دیگر این روزنامه عصرگاهی هستند. 

ساعت رسمی کشور تغییر می کند. این خبری است که می توان در میان تیترهای گوناگون صفحه اول اطلاعات آنرا مشاهده کرد که متن آن در صفحه دوم کار شده است. با هم ببینیم‌ ماجرا از چه قرار است؛

IMG_20220520_132211_268

دکتر تاج وزیر نیرو طی مصاحبه ای فعالیتهایی را که تولید و مصرف برق را در سطح کشور برای تامین برق مورد نیاز مردم به عمل می آید را اعلام کرد. وزیر نیرو یادآور شد با توجه به اعتصابات و کم کاریهایی که در گذشته برای به راه انداختن نیروگاههای جدید صورت گرفته، امسال ناگزیر هستیم در مصرف برق بسیار صرفه جویی کرده و حتی الامکان از مصرف بی مورد برق بپرهیزیم، زیرا امکانات و تولید برق محدود است و در عوض مصارف برق بسیار است. خاصه اینکه با گرم شدن هوا و به کار افتادن دستگاههای خنک کننده میزان مصرف برق شدیدا افزایش می یابد. 

به همین جهت وزارت نیرو مطالعاتی را در جهت برقراری راههای جدید صرفه جویی در مصرف برق آغاز کرده است. بر اساس همین مطالعات میتوان با تغییر ساعات و استفاده بیشتر از ساعات روز از مصرف برق بخصوص در ساعات اول شب کم کرد. از این رو وزارت نیرو پیشنهادی در این زمینه تهیه کرده است که بر اساس آن  ساعت رسمی کشور یکساعت جلو کشیده خواهد شد تا از ساعات روز بیشتر استفاده شود و مصرف برق نیز کاهش یاید. اجرای این تصمیم امکان می دهد مانند سایر کشورهای جهان میزان مصرف انرژی در کشور کاهش یابد و کمک موثری برای کمبود احتمالی برق تهران و دیگر شهرهای کشور باشد. 

IMG_20220520_132214_519

آخر وقت امروز اطلاع رسید تاریخ شروع این طرح شنبه ۵ خرداد و پایان آن، آخر شهریورماه خواهد بود. بدین ترتیب که در ساعت ۲۳ شب جمعه چهار خردادماه ساعت رسمی از طریق رادیو ساعت ۲۴ اعلام خواهد شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر