کد خبر: 132400
A

بلومبرگ: چین در حال مذاکره با روسیه برای خرید نفت ارزان به منظور پرکردن ذخایر استراتژیک خود است

به‌گزارش بلومبرگ، چین به‌دنبال پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خام خود با نفت ارزان‌قیمت روسیه است که نشان می‌دهد پکن در حال تقویت روابط انرژی خود با مسکو در آستانه تحریم نفتی این کشور توسط اتحادیه اروپاست. این مذاکرات در سطح دولتی و با اندک مشارکت مستقیم، شرکت‌های نفتی صورت می‌گیرد.

بلومبرگ: چین در حال مذاکره با روسیه برای خرید نفت ارزان به منظور پرکردن ذخایر استراتژیک خود است

به‌گزارش سایت دیده بان ایران؛ بلومبرگ، چین به‌دنبال پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خام خود با نفت ارزان‌قیمت روسیه است که نشان می‌دهد پکن در حال تقویت روابط انرژی خود با مسکو در آستانه تحریم نفتی این کشور توسط اتحادیه اروپاست.

به‌نظر می‌رسد پکن درحال مذاکره با مسکو برای خرید مازاد نفت جهت پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی خود است. این مذاکرات در سطح دولتی و با اندک مشارکت مستقیم، شرکت‌های نفتی صورت می‌گیرد.

قیمت نفت از زمان حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته اما قیمت نفت خام روسیه پایین آمده‌است، چون خریداران از ترس تحریم‌های مالی، نفت خام روسیه را کنار گذاشته‌اند. به‌این‌ترتیب فرصتی برای چین به‌وجودآمده تا ذخایر استراتژیک وسیع خود را با نفت ارزان‌قیمت روسیه پر کند.

چین برای مقابله با افزایش قیمت شدید نفت و گاز به شیوه‌های متعددی سوخت وارد می‌کند. هنوز درمورد مفاد این قرارداد نفتی با روسیه و حجم واردات نفت تصمیمی گرفته نشده‌است و هیچ تضمینی برای بسته شدن این قرارداد وجود ندارد.

آمریکا و انگلیس واردات نفت از روسیه را ممنوع کرده‌اند و اتحادیه اروپا هم همین تصمیم را دارد. اما نفت تولیدکنندگان اوپک پلاس هنوز هم بیشتر به هند و چین می‌رود. کاهش شدید قیمت نفت روسیه فرصت خوبی برای کشورهای آسیایی است.

پالایشگاه‌های چین از آغاز حمله روسیه به اوکراین نفت خام این کشور را خریداری می‌کنند، حتی در شرایطی که اوج دوباره همه‌گیری کرونا مصرف در این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا را پایین آورد. تقاضای نفت در ماه گذشته به‌خاطر قرنطینه‌های کرونایی و حبس شدن میلیون‌ها نفر در خانه‌هایشان در شانگهای 6.7 درصد کاهش سالانه داشت. این قرنطینه‌ها مانع افزایش بیشتر قیمت نفت هم شد، اما نفت خام برنت هنوز هم 40 درصد نسبت‌به اوایل سال جاری میلادی افزایش قیمت دارد.

چین رسماً اندازه ذخایر نفتی خود را اعلام نکرده اما برخی تخمین می‌زنند این کشور می‌تواند بیش‌از 1 میلیارد بشکه نفت در ذخایر اقتصادی و استراتژیک خود ذخیره کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر