کد خبر: 132403
A

سازمان جهانی هواشناسی: اقیانوس‌ها در سال ۲۰۲۱ داغ‌تر و اسیدی‌تر از همیشه شده‌اند

سازمان هواشناسی جهانی (WMO) اعلام کرده است که اقیانوس‌های جهان در سال ۲۰۲۱ از نظر دما و اسیدی بودن به بالاترین حد از زمان ثبت رکورد‌ها رسیده‌اند و سطح آن‌ها به دلیل ذوب یخ‌های قطبی به بالاترین حد رسیده است

سازمان جهانی هواشناسی: اقیانوس‌ها در سال ۲۰۲۱ داغ‌تر و اسیدی‌تر از همیشه شده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  سازمان هواشناسی جهانی (WMO) اعلام کرده است که اقیانوس‌های جهان در سال ۲۰۲۱ از نظر دما و اسیدی بودن به بالاترین حد از زمان ثبت رکورد‌ها رسیده‌اند و سطح آن‌ها به دلیل ذوب یخ‌های قطبی به بالاترین حد رسیده است.

سازمان هواشناسی جهانی (WMO) اعلام کرده است که اقیانوس‌های جهان در سال ۲۰۲۱ از نظر دما و اسیدی بودن به بالاترین حد از زمان ثبت رکورد‌ها رسیده‌اند و سطح آن‌ها به دلیل ذوب یخ‌های قطبی به بالاترین حد رسیده است.

"پِتِری تالاس"، دبیرکل سازمان هواشناسی جهانی، در بیانیه‌ای گفت: اقلیم زمین دارد در برابر دیدگان ما تغییر می‌کند و گاز‌های گلخانه‌ایِ ناشی از فعالیت‌های انسانی، برای نسل‌های متعدد همچنان زمین را گرمتر خواهد کرد.

این گزارش که تحت عنوان "وضعیت اقلیمی جهان" منتشر شده، هشدار می‌دهد که بشریت باید تصاعد گاز‌های گلخانه‌ای را شدیداً کاهش دهد یا با تغییرات بیش از پیش فاجعه‌بار در وضعیت اقلیمی جهان روبرو شود. همچنین در سال ۲۰۲۱ میزان دی‌اکسید کربن و متان موجود در جو زمین بیش از هر زمان دیگری در دوران صنعتی بوده است.

بالا آمدن سطح اقیانوس‌ها، اسیدی شدن دریا‌ها و داغ‌تر شدن آن‌ها تأثیرات منفی را در تنوع زیستی آبزیان و امنیت غذایی انسان‌ها دارد و یک تهدید جدی برای ساحل‌نشینان محسوب می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر