کد خبر: 132478
A

عصبانیت خبرگزاری نزدیک به سپاه از «وریا غفوری»/ یک سلبریتی چرا باید درباره اقتصاد حرف بزند؟

خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی ضمن اشاره به اظهارات اخیر کاپیتان استقلال درباره وضعیت اقتصادی کشور واکنش نشان داد.

عصبانیت خبرگزاری نزدیک به سپاه از «وریا غفوری»/ یک سلبریتی چرا باید درباره اقتصاد حرف بزند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی درباره اظهارات اخیر «وریا غفوری» درباره وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم نوشت: سخنان وریا غفوری اولین و آخرین مورد از سخنان یک سلیبریتی در حوزه غیر تخصصی خود نیست و نخواهد بود. گاهی اوقات یک هنرپیشه، یک مجری مشهور یا یک ورزشکار سخنانی می‌گوید که هیچ اطلاعی از ابعاد ماجرا ندارد و صرفا به دلیل شهرت این افراد، سخنانشان هم میان مردم می‌چرخد و شنیده می‌شود. این اتفاق به خودی خود عجیب نیست ، اما ماجرا زمانی می‌تواند نگران کننده شود که برخی سیاسیون و اهل فن بخواهند این افراد و این تعابیر را به جای مواضع کارشناسی و اصولی به خورد مردم بدهند و این چهره‌ها را صرفا به دلیل امکان دیده شدنشان به عنوان رهبران جامعه جا بزنند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: اولین آسیب این اتفاق متوجه خود این سلیبریتی‌ها است. این چهره‌ها در حوزه‌هایی ورود می‌کنند که به دلیل عدم تخصصشان ناگزیر باید پیرو خط و ربط دیگران باشند. به نوعی برخی جریانات و رسانه‌ها به دنبال استفاده ابزاری از این افراد هستند و تلاش می‌کنند با فضاسازی رسانه‌ای آنها را در یک مسیر مشخص قرار دهند تا نتیجه دلخواه خود را بگیرند. با این حال عدم استقبال قاطبه مردم از چنین سناریوهایی نشان می دهد که سطح فکری و فرهنگی مردم ،‌جلوتر از برخی جریانات سیاسی است. مردم نشان داده اند که می توان به بازی یک فوتبالیست یا هنرپیشه علاقه مند بود و همزمان از سبک زندگی یا اظهارات غیر تخصصی شان انتقاد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر