کد خبر: 13259
A

صف آرایی نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا علیه دستور ضد مهاجرتی ترامپ

نمایندگان اقلیت دمکرات کنگره آمریکا به دنبال تصویب قوانینی هستند که دستور اجرایی جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برای منع ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور خارجی به آمریکا را به چالش می کشد.

صف آرایی نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا علیه دستور ضد مهاجرتی ترامپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سناتور « داین فاینستاین» دمکرات ارشد کمیته اطلاعات مجلس سنا دو طرح قانونی را به این مجلس ارائه می دهد.

طرح نخست، دستور اجرایی جدید ترامپ مبنی برجلوگیری 90 روزه از ورود اتباع عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به آمریکا را لغو می کند.

طرح دیگر اما با هدف افزایش نظارت کنگره بر تصمیم های آتی دولت تهیه شده است و رئیس جمهوری را مجبور می کند تا هر مورد مشابه برای تعلیق روادید را 30 روز زودتر به نمایندگان اعلام و از آن در صحن مجلس دفاع کند.

در مجلس نمایندگان هم بیش از 160 نماینده دمکرات به رهبری «زو لوفگرن» نماینده ایالت کالیفرنیا و «جان کنیرس» نماینده ایالت میشیگان روز دوشنبه طرحی را برای اجرای دوباره برنامه پذیرش پناهجویان سوری و لغو منع در نظر گرفته شده برای سفر اتباع هفت کشور خارجی به آمریکا ارائه کردند.

نمایندگان کنگره آمریکا و فعالان مدنی این کشور در شرایطی برای به چالش کشیدن فرمان ترامپ تلاش می کنند که پیش از این «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید ابراز اطمینان کرده بود که چالش های قانونی مانعی برای اجرای این طرح نخواهد بود.

گفتنی است با توجه به اینکه اکثریت اعضای کنگره آمریکا را جمهوریخواهان تشکیل می دهند، نباید شانس بالایی برای تصویب این لوایح قائل بود.

 اقدام رئیس جمهوری آمریکا در روز های گذشته واکنش های جهانی بسیاری را به همراه داشته است و اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر این اقدام ضد بشری را محکوم کردند.

همچنین تظاهرات مردمی بسیاری علیه ترامپ در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شکل گرفته است. طوماری با بیش از یک میلیون و صد هزار امضا که از دولت انگلیس می خواهد تا سفر رئیس جمهوری آمریکا به این کشور را لغو کند، تنها یکی از ده ها اقدام صورت گرفته مردمی برای ابراز مخالفت با تصمیم یاد شده است.

شماری از دادستان های ایالات آمریکا هم با همراهی مخالفان به ممانعت از اجرای این قانون همت می کنند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر