کد خبر: 132677
A

نماینده مجلس: مردم در ماجرای حذف ارز ترجیحی صبور باشند و دولت را همراهی کنند

نماینده حامی دولت ابراهیم رئیسی گفت: تبدیل اقتصاد رانتی به اقتصاد مولد بسیار سخت و نیازمند زمان است. بی‌شک اصلاحات اقتصادی بدون تبعات نخواهد بود. در این راستا نیاز است تا مردم نیز با اطمینان و صبوری همگام با دولت شوند تا نتایج مثبت اقدامات و اصلاحات ارزی رقم بخورد.

نماینده مجلس: مردم در ماجرای حذف ارز ترجیحی صبور باشند و دولت را همراهی کنند

به گزارش دیده بان ایران، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در تشریح حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیان داشت: دولت در شرایطی تصمیم به حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفت که چاره‌ای جز این وجود نداشت. یکی از مهم‌ترین دلایل اخذ این تصمیم گسترش قاچاق و انحراف اقتصادی بود. 
وی افزود: علی‌‌رغم اینکه هدف یارانه بهبود معیشت مردم بود اما ارز۴ هزار و۲۰۰ تومانی زمینه انتقال ارز به خارج از کشور و جولان دلالان را فراهم ساخته بود. در این راستا دولت ناچار به چاره‌اندیشی و اخذ تصمیم درست برای جلوگیری از رانت بود. 
محبی تصریح کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در مسیر درست خود نبود و به همین خاطر ضرورت داشت با حذف و بازنگری ارز همراه شود. تنها عده‌ای خاص از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نفع می‌بردند و مابقی مردم به‌عنوان مصرف‌کننده از آن بی‌بهره بودند. 
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که بیش از این فشار را بر مردم افزایش دهد، قابل‌قبول نیست. بنابراین حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یک ضرورت بود. وظیفه دولت در حکمرانی نیکو، مدیریت منابع توأم با نگاه آینده است. پایه‌های یک اقتصاد مولد دارای منابع پایدار، مستلزم اصلاح تصمیمات نادرست اقتصادی است و به طور حتم یکی از این اصلاحات، تغییر سیاست در پرداخت یارانه‌ها بود. 
او اضافه کرد: به‌موجب حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و واقعی شدن قیمت‌ها، افزایش قیمت پدید آمده است. در این راستا ضرورت دارد تا دولت شرایط را کنترل کند. مجلس شورای اسلامی نیز چنانچه در حوزه‌ قانونی مشکلی به وجود آمد، همراه دولت خواهد بود چراکه دولت سیزدهم یک دولت انقلابی و حل مشکلات مردم در آن اهمیت دارد.
محبی اظهار کرد: مجلس در حوزه‌های نظارتی و اجرایی این طرح ورود خواهد کرد تا شرایط با آسیب حداقلی پیش برود. به طورحتم تصمیم اخیر دولت مبنی بر حذف یارانه‌های پنهان منطقی و با رویکرد نجات اقتصاد کشور بود. 
وی در پایان گفت‌وگو  بیان کرد: تبدیل اقتصاد رانتی به اقتصاد مولد بسیار سخت و نیازمند زمان است. بی‌شک اصلاحات اقتصادی بدون تبعات نخواهد بود. در این راستا نیاز است تا مردم نیز با اطمینان و صبوری همگام با دولت شوند تا نتایج مثبت اقدامات و اصلاحات ارزی رقم بخورد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر