کد خبر: 132732
A

زلنسکی: به «پوتین» باج نمی دهیم

رئیس‌جمهوری اوکراین بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای پایان دادن به جنگ روسیه از اراضی خود دست نمی‌کشد.

زلنسکی: به «پوتین» باج نمی دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین چهارشنبه در ارتباط ویدیویی با مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت باور ندارد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه "کاملا بداند که در اوکراین چه خبر است."

او سپس در پاسخ به پرسش فرید زکریا از شبکه سی‌ان‌ان درباره اینکه آیا چنین احتمالی وجود دارد که پایان مذاکره‌ شده‌ای برای این درگیری وجود داشته باشد، گفت: اوکراین قصد ندارد امتیاز ارضی بدهد. ما برای کشورمان و برای سرزمینمان می‌جنگیم.

زلنسکی گفت که این جنگ علیه "سرزمین ما، آزادی ما، استقلال و آینده ماست" و برای اولین قدم برای مذاکرات دیپلماتیک، "روسیه باید برای شرکت در گفت‌وگوها تمایل نشان داده و حداقل چیزی مثل عقب‌ بردن نیروها و تجهیزاتش به مواضع قبل از ۲۴ فوریه که جنگ آغاز شد، انجام دهد."

بیش از سه ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و چندین دور مذاکرات بین طرفین، حاصلی جز اجرای چند کریدور بشردوستانه به منظور تخلیه غیرنظامیان در مناطق درگیر نداشته است. شهر بندری ماریوپل تقریبا به کنترل کامل نیروهای روس درآمده است. درگیری‌ها در اکثر شهرها ادامه دارد و کی‌یف همچنان به دنبال جلب حمایت غرب، از جمله با دریافت تسلیحات است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر