کد خبر: 132771
A

مزایای دوربین مدار بسته در چند پاراگراف

دوربین مدار بسته به مجموعه‌ای از دوربین‌هایی گفته می­شود که در جای خود ثابت بوده و هریک به طور دائمی مشغول فیلمبرداری از زاویه دید خود هستند.

مزایای دوربین مدار بسته در چند پاراگراف

دیده بان ایران- دوربین مدار بسته به مجموعه‌ای از دوربین‌هایی گفته می­شود که در جای خود ثابت بوده و هریک به طور دائمی مشغول فیلمبرداری از زاویه دید خود هستند.

 

امنیت خانه، فروشگاه، اداره و هر مکانی که نیازی به محافظت داشته باشد یکی از دغدغه‌های مهم افراد است. به همین جهت در سال‌های اخیر استفاده از دوربین‌های مدار بسته که نوعی دوربین با قابلیت فیلمبرداری پیوسته هستند، کاربرد زیادی پیدا کرده است.

1

استفاده از دوربین مدار بسته باعث پیشگیری از وقوع جرم هم می­شود چراکه بسیاری از مجرمین از دستبرد زدن به محیط­های دوربین­دار خودداری می­کنند. این دوربین‌ها به صورت محسوس یا غیرمحسوس در مکان‌های نظامی و امنیتی، بانک‌ها، موسسات، مکان‌های تجاری، فروشگاه‌ها و حتی خانه‌ها نصب می­شوند.

 

نصب دوربین مداربسته کار هر فردی نیست و باید یک متخصص، این کار را به صورت حرفه­ای انجام دهد، چون شناسایی نقاط حساس محیط برای نصب آن اهمیت زیادی دارد.در این مطلب بیشتر با دوربین­های مداربسته آشنا خواهیم شد:

 

 

https://dideban-cctv.com/media/djcatalog2/images/item/1/41-wifi_l.jpg

دوربین مدار بسته بی سیم

دوربین مدار بسته چیست؟

 

دوربین مدار بسته یک یا چند دوربین است که به یک دستگاه ضبط فیلم متصل شده است و به طور 24 ساعته از محیط فیلم برداری می­کند. این دوربین‌ها معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می­گیرند.

برخی از آن­ها برای محیط بیرون و برخی برای محیط داخل ساختمان ساخته شده‌اند و اکثر آنها مجهز به حالت دید در شب هستند که از اشعه مادون قرمز برای روشن‌تر کردن محیط استفاده می­کنند.

این اشعه برای چشم انسان نامرئی است اما دوربین با افزودن یک فیلتر تصویری می‌تواند تصویر روشن و قابل مشاهده‌ای از محیطی که با امواج مادون قرمز روشن شده است را به انسان ارائه کند.

اختراع دوربین مدار بسته توسط مخترعین آلمانی در زمان جنگ جهانی دوم انجام شد اما به علت پایین بودن سطح تکنولوژی، تا مدت‌ها از آن استفاده­ای نمی­شد. سرانجام در امریکا طی یک پروژه موشکی، برای اولین بار دولت امریکا از دوربین مدار بسته برای زیر نظر گرفتن پروژه استفاده کرد.

خیلی زود به علت کارایی خوب این ایده، استفاده از آن در سطح امریکا متداول شد و بعد از آن انگلستان و سایر کشورهای جهان هم به سراغ آن رفتند.

در سال‌های اخیر کشور چین به یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان دوربین مداربسته و ملزومات آن، تبدیل شده است.

3 مزیت استفاده از دوربین‌های مدار بسته

 

1. افزایش امنیت محیط و کاهش سرقت

 

همانطور که گفتیم اضافه شدن دوربین به محیط باعث می‌شود امنیت آن­جا هم در عمل و هم از دید مردم بالاتر رود. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از دوربین‌های مدار بسته حداقل 50 درصد وقوع جرم را کاهش می­دهد.

 

2. تنوع برندها و داشتن  طیف وسیعی از قیمت‌ها

 

در گذشته استفاده از این دوربین‌ها هزینه زیادی داشت و شاید برای صاحب یک مارکت کوچک چندان به صرفه نبود که بخواهد هزینه زیادی را به این کار اختصاص دهد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن چین به این صنعت، قیمت‌ها بسیار معقول و مناسب شده‌اند. همچنین استفاده از آن­ها بسیار آسان شده است و شما برای اینکه چنین سیستمی را در اختیار خود داشته باشید نیازی به داشتن دانش خاصی ندارید.

 

3. راحتی در کشف جرم و آسودگی خیال

 

شما با داشتن دوربین مدار بسته، خیلی راحت می‌توانید اقدامات غیرمجاز انجام شده را مشاهده کرده و فیلم‌های ضبط شده را به عنوان مدرک استفاده کنید. بنابراین نگرانی درمورد اثبات ادعا یا استفاده دائمی از یک نگهبان جهت زیر نظر داشتن محیط از بین می­رود و در هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد شد.

 

انواع دوربین‌های مدار بسته

 

دوربین‌های مدار بسته به طور کلی به سه نوع: آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه تقسیم میشوند.

 

خروجی دوربین یا به یک هارد جهت ذخیره سازی اطلاعات متصل می‌شود و به صورت دستی قابل کنترل و بازبینی است یا اینکه تحت شبکه کار می­کند و شما از راه دور می‌توانید روی آن کنترل داشته باشید و فیلم محیط را تماشا و حتی ذخیره سازی کنید.

 

دوربین‌های مدار بسته با توجه به هر مکان ساختار متفاوتی هم دارند، مثلا دوربین‌های گنبدی یا دام، زیر سقف‌ها استفاده می‌شوند و نوع گلوله‌ای معمولاً روی دیوارها یا بالای گیت متصل می­شود.

 

دوربین‌ها دو نوع ثابت و متحرک هم دارند که در نوع ثابت باید تعداد بیشتری را در جایگاه‌های مختلفی نصب کرد تا نقطه کوری در محیط باقی نماند.

برای انتخاب یک دوربین مداربسته باید هم به کیفیت و هم ویژگی‌های آن توجه کرد. این کالا مانند سایر محصولات الکترونیکی برندهای مختلفی دارد و انتخاب بهترین گزینه براساس بودجه‌ای که در اختیار دارید ممکن است کار مشکلی باشد.

دوربین‌ مداربسته را از نظر کیفیت و قیمت نیز می­توان به سه مدل زیر تقسیم کرد:

 

1. برندهای معروف و گران

2. برندهای متوسط هم از نظر قیمت هم کیفیت

3. برندهای متفرقه

 

برندهای گران و مشهور، کیفیت بالایی دارند اما برای هر کسب و کاری توصیه نمی­شوند چرا که دوربین‌های در رنج قیمتی متوسط می‌توانند نیاز اکثر مراکز را تامین کرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. بسیاری از مراکز و فروشگاها از دوربین­های مداربسته متعلق به این برندها استفاده می‌کنند و از عملکردشان راضی هستند.

 

قیمت دوربین مدار بسته

 

قیمت دوربین‌ مدار بسته با توجه به نوع برند و نوع ساختار آن متفاوت است، مثلا: برندهای سونی و پاناسونیک گران‌تر از برندهای چینی هستند.

همچنین نوع دوربین و نیز تعداد دوربین­های موردنیاز نیز در قیمت نهایی تأثیرگذار است. هرچه محیط بزرگ‌تر باشد به تعداد بیشتری دوربین نیاز است و فضای ذخیره سازی بیشتری هم برای ضبط فیلم‌ها احتیاج خواهد بود. سنسورهای به کار رفته در لنز دوربین‌ها که نوع CCD و CMOS هستند نیز در تعیین قیمت موثرند.

 

برخی دوربین‌ها قابلیت بهبود تصاویر را دارند و با توجه به نور محیط تنظیم می­شوند. برخی دیگر هوشمند بوده و قابلیت تشخیص چهره، شمارش افراد و تعقیب سوژه را دارند.

 

 در نهایت این شما هستید که باید با توجه به نوع محیط و نوع کاربری، ببینید که چه ویدیوی خروجی نیاز دارید. هرچقدر پیکسل آن بالاتر باشد هم قیمت لنز بالاتر است و هم حجم خروجی ویدیو بیشتر است که درنتیجه به فضای ذخیره سازی بالاتری هم نیاز خواهد بود.

 

حرف آخر

 

همه موارد ذکر شده در این مطلب در کیفیت و قیمت نهایی یک دوربین مدار بسته تأثیرگذار هستند. به همین خاطر شما باید حتماً با یک فروشگاه مطمئن در این زمینه مشورت کنید تا با صرف کمترین هزینه، بهترین دوربین مدار بسته را در اختیار بگیرید.

 در این زمینه شما عزیزان این امکان را داشته تا از کارشناسان فروشگاه بزرگ دیده­بان در مورد بهترین دوربین مدار بسته برای کسب و کار خود راهنمایی بگیرید. فروشگاه دیده­بان همچنین ارائه­دهنده انواع دوربین مدار بسته با مناسب­ترین قیمت می­باشد.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر