کد خبر: 13280
A

برف در کشور / باران در پایتخت

کارشناس هواشناسی خبر داد: امروز آسمان تهران بتدریج نیمه ابری خواهد شد و احتمالا بارش ها امشب به صورت پراکنده در ارتفاعات شمالی تهران آغاز می شود.

برف در کشور / باران در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ معصومه احمدی  گفت: آخرین اطلاعات هواشناسی نشان می دهد از امروز بعدازظهر آغاز بارندگی را از استان های شمال غرب، غرب دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس خواهیم داشت.

وی افزود: براین اساس در استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، بخش هایی از استان لرستان، بخش های شمالی خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز آغاز بارش برف و باران پیش بینی می شود.
 
احمدی با بیان اینکه روز چهارشنبه با همراهی هوای گرم و مرطوب جنوبی با توده هوای سرد شمالی میزان و شدت بارندگی افزوده می شود، گفت: براین اساس کل نیمه غربی کشور بخش هایی از مرکز، جنوب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و به تدریج شرق کشور بارندگی پیش بینی می شود.
وی از بارندگی در پایان هفته برای تمام استان های کشور خبرداد و افزود: پنج شنبه و جمعه بارندگی را در کل استان های کشور شاهد خواهیم بود.
این کارشناس هواشناسی بارش در مناطق سردسیر را برف و باران اعلام کرد و گفت: در نواحی جنوبی بارش ها همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
احمدی افزود: شدت بارش ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش بینی می شود و در جنوب کشور نیز در استان های کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی خواهیم بود.
 
وی گفت: روز جمعه به تدریج این سامانه غرب کشور را ترک خواهد کرد ولی در مرکز و نیمه شرقی تا اواخر جمعه و روز شنبه ادامه خواهد داشت تا روز شنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.
احمدی درباره شرایط دمایی آب و هوای کشور نیز خاطر نشان کرد: از روز چهارشنبه با ورود توده هوای سرد کاهش دما را خواهیم داشت و این کاهش دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه افزایش سرعت وزش باد در سه روز آینده پیش بینی می شود، گفت: افزایش سرعت باد مخصوصا در جنوب شرق کشور باعث خیزش گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.
این کارشناس هواشناسی افزود: این شرایط در جنوب غرب و جنوب به خصوص در استان های بوشهر و خوزستان پیش بینی می شود.
احمدی درباره آب و هوای امروز پایتخت نیز تصریح کرد: امروز آسمان تهران بتدریج نیمه ابری خواهد شد و احتمالا بارش ها امشب به صورت پراکنده در ارتفاعات شمالی تهران آغاز می شود.
وی با بیان اینکه بیشینه دمای امروز تهران 6 درجه سانتی گراد خواهد بود، گفت: در روزهای آینده بارش برف و باران در پایتخت پیش بینی می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر