کد خبر: 132815
A

امام جمعه قزوین: مردم با علاقه و عاطفه سرود " سلام فرمانده" را همخوانی کردند/گرانی در جامعه بد اخلاقی ایجاد می کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:سرود «سلام فرمانده» که روز گذشته در ورزشگاه آزادی با ظرفیت ده‌ها هزار نفری خوانده شد، کار ارزشمندی بود. آمار حضور در ورزشگاه برای خواندن این سرود بسیار بالا بود، این جمعیت با علاقه و عاطفه سرود را همخوانی کردند، این سرود وحدت و انسجام ناگسستنی اقشار مختلف مردم ما بود

امام جمعه قزوین: مردم با علاقه و عاطفه سرود " سلام فرمانده" را همخوانی کردند/گرانی در جامعه بد اخلاقی ایجاد می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امام جمعه قزوین با اشاره به حادثه تأسف‌بار آبادان و فروریختن ساختمان متروپل گفت: وقتی این حادثه را ریشه‌یابی می‌کنیم برمی‌گردد به اینکه یک فردی کار خود را درست انجام نداده و در نهایت مردم مظلوم دچار خسارت شده‌اند و باید با عاملان و مقصران این حادثه برخورد جدی شود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) درباره تقوا فرمودند تقوا این است هر کجا خدا می‌خواهد که ما آنجا باشیم، آنجا حضور پیدا کنیم و هر کجا که خدا می‌خواهد ما در آنجا نباشیم، در آنجا حضور نداشته باشیم.

وی افزود: خدا نمی‌خواهد ما در حرام‌خواری باشیم، خدا می‌خواهد ما در دروغ نباشیم، خدا می‌خواهد ما در عهد و پیمان‌های خود استوار باشیم، صادق باشیم، از نفاق و دورویی دور باشیم، نماز اول وقت بخوانیم، در ماه مبارک رمضان طبق وظیفه روزه گرفته و در ایام حج آن چه بر عهده ماست به جای بیاوریم، صله رحم داشته باشیم، همه این‌ها معنای عملی تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام صادق (ع) فرموده‌اند یکی از عوارض گرانی در جامعه ایجاد بداخلاقی است، تنگدستی در معیشت هم روی اخلاق فرد تأثیر می‌گذارد، دومین عارضه بد گرانی آسیب رساندن به امانتداری و به وجود آمدن خیانت در جامعه است، یعنی ممکن است مال غیرواقعی به مردم فروخته شود یا غش در معامله صورت گیرد.

وی بیان کرد: با همراهی، همدلی، اندیشه و اشتغال می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا به این نقطه برسیم.

عزت مردم با دخالت نمایندگان در انتصابات آسیب می‌بیند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم باید ببینند که مسئولان سفارشی نیامده‌اند، عزت و شرف مردم، استقلال و منافع مردم اقتضا می‌کند که شایسته‌ترین آدم‌ها در مناصب مشغول کار باشند اما اگر به مسئولان فشار بیاورند که فلانی باید در مسئولیتی که آن‌ها می‌خواهند مشغول به کار شود تا به منافعشان برسند کار غلط و اشتباهی است.

وی گفت: مردم خسارت‌های بسیاری کشیدند به‌خاطر قلدرهایی که نگذاشتند مردم طعم عدالت را بچشند و فرزندان مدیر و لایق خود را در مسئولیت‌ها ببینند. امیدوار هستیم در این دولت فرزندان با ایمان، مسجدی، دانشمند، مدیر و مدبر این مملکت بیش از این در مسئولیت‌ها قرار گیرند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: البته این که عرض کردم دخالت، ممکن است نمایندگانی هم باشند که خود را امانتدار مردم بدانند و وظیفه اصلی خود را گم نکرده باشند، چنین نمایندگانی نیز داریم، حرف ما با آن نمایندگانی است که وظیفه اصلی خود را رعایت نمی‌کنند، مردم نیز آن‌ها را خوب می‌شناسند، مردم می‌دانند که کدام نماینده آرام نمی‌نشیند و واقعاً برای قانونگذاری، حراست از قانون و نظارت بر آن تلاش می‌کند.

با مقصران حادثه تأسف‌بار آبادان برخورد شود

این مسئول با اشاره به حادثه تأسف‌بار آبادان و فروریختن ساختمان متروپل گفت: به همه کسانی که در این حادثه تأسف بار عضوی از خانواده خود را از دست دادند تسلیت عرض می‌کنم. وقتی این حادثه را ریشه‌یابی می‌کنیم برمی‌گردد به اینکه یک فردی کار خود را درست انجام نداده و در نهایت مردم مظلوم دچار خسارت شده‌اند و باید با عاملان و مقصران این حادثه برخورد جدی شود.

وی یادآور شد: مهندسین ما دقت کنند و درس بگیرند تا ساختمان‌هایی که چنین شرایطی دارند مورد بررسی قرار بگیرند و پیش از بروز حادثه فکری برای آن شود و ساختارها به گونه‌ای باشد که اجازه ساخت و بهره برداری از ساختمان‌های غیراستاندارد داده نشود.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: سرود «سلام فرمانده» که روز گذشته در ورزشگاه آزادی با ظرفیت ده‌ها هزار نفری خوانده شد، کار ارزشمندی بود. آمار حضور در ورزشگاه برای خواندن این سرود بسیار بالا بود، این جمعیت با علاقه و عاطفه سرود را همخوانی کردند، این سرود وحدت و انسجام ناگسستنی اقشار مختلف مردم ما بود، این سرود حضور نسل چندم انقلاب ما در متن انقلاب و اعلام وفاداری با نسل‌های انقلابی سال‌های دفاع مقدس بود، این سرود تأیید حضور ما در مقاومت اسلامی برای شکستن هیبت قدرت‌های ظالم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر