کد خبر: 132817
A

امام جمعه ایلام: نمایندگان مجلس در رفتار خود تجدید نظر کنند/ در ایلام هم متروپل وجود دارد

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در کارهای اجرایی و انتصابات دخالت نکنند، ادامه داد: عجیب است که ممکن است برخی‌ها دخالت کنند و تظاهر کنند که ما دخالتی نداشته‌ایم.

امام جمعه ایلام: نمایندگان مجلس در رفتار خود تجدید نظر کنند/ در ایلام هم متروپل وجود دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر«الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام، ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع) به روایتی از زمان امام صادق(ع) و تورم و گرانی در زمان آن امام اشاره و اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی نیاز است با هم همکاری داشته باشیم چون سفره‌های مردم کوچک شده و ممکن است عده‌ای از مدیران از نظر معیشتی در شرایط خوبی باشند اما مردم قدرت خریدشان به شدت پایین آمده و عده‌ای از آن‌ها حتی در خرید نان هم مشکل دارند که بیشتر این‌ها نشان دهنده سوء مدیریت است. وی با بیان اینکه وظیفه کارگزاران نظام این است که شبانه‌روز برای کنترل بازار تلاش کنند، گفت: کشور ما این ظرفیت را دارد که مردم در آن زندگی خوبی داشته باشند اما لازمه‌ی آن این است که تولید،توزیع و مصرف باید به درستی مدیریت شود.

 

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام ادامه داد:بازاریان و فروشندگان مراعات کنند وقتی که کالایی با قیمت پایین خریده‌اند تلاش نکنند چند برابر بفروشند. درد مردم را درک کنند.خود مردم هم باید مراعات کنند، وقتی جنسی کمیاب می‌شود اگر مردم کمتر خرید کنند عرضه و تقاضا با هم برابر می‌شود بنابر این هم دولت هم مردم و هم بازاریان باید دست به دست هم دهیم تا از این مقطع عبور کنیم.

کریمی‌تبار به شهادت یکی از پاسداران انقلاب اسلامی توسط صهیونیست‌ها در هفته‌ای که  گذشت اشاره کرد و گفت: این موضوع جای بررسی دارد چرا پاسداری که در آستانه بازنشستگی است را ترور می‌کنند، این‌ها می‌خواهند چه کنند؟ پاسداران را از شهادت بترسانند؟ این افراد لباس شهادت پوشیده‌اند و برای شهادت لحظه شماری می‌کنند.معلوم است که دشمن منفعلانه دست و پا می‌زند که در کشور ما ناامنی ایجاد کند.

وی با اشاره به ۷ خرداد روز قانون و آغاز هفته مجلس اشاره کرد و گفت: افتخار این دوره مجلس شورای اسلامی این است که عنوان انقلابی بودن را از زبان نایب امام زمان کسب کردند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مجلس نقش فوق‌العاده‌ای در قانون گذاری دارد، ادامه داد: براساس تفکیک قوا مجلس شورای اسلامی مستقل از دستگاه‌های دیگر است و نمایندگان مجلس باید اولین کسانی باشند که پایبند و مجری قانون باشند و رفتار عملی آن‌ها سرمشقی برای دیگران باشد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان بر انقلابی ماندن تاکید کردند ، وقتی انسان بر مسند قدرت می‌نشیند و فزون طلبی او تحریک می‌شود و برای دوره‌های آینده مهره‌سازی می‌کند اینجا است که باید حریم قانون و حرمت مقام معظم رهبری را نگه دارند. 

کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در کارهای اجرایی و انتصابات دخالت نکنند، ادامه داد: عجیب است که ممکن است برخی‌ها دخالت کنند و تظاهر کنند که ما دخالتی نداشته‌ایم که این حالت نفاق و منافق بودن و مخالفت با رهبری است. بعضی از نماینده‌ها لازم است تجدید نظری در رفتار خود داشته باشند و استغفار و توبه کنند. این چندمین باری است که مقام معظم رهبری تذکر می‌دهد در امور انتصابات و اجرایی دخالت نکنید.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و تبریک روز دختر ، اظهار کرد: سرود سلام فرمانده یک نمایش فرهنگی و ابراز ارادت نوجوانان ما به امام زمان عج است و مشخص است که به دنبال تبعیت از امام زمان عج و ولایت هستند. این نمایش قدرت برای رسانه‌های دشمن بسیار دردناک بود. هیاهوی ایجاد شده توسط دشمن به این منظور بوده که از ارزش سرود سلام فرمانده کاسته شود. این سرود نشان داد دشمن در اهداف خود تاثیرگذار نبوده است.

کریمی‌تبار تصریح کرد: در چند روز گذشته در آمریکا۱۹ دانش آموز توسط یک جوان ۱۸ ساله کشته شدند چرا رسانه‌ها نسبت به آن تحلیل ندارند و وضعیت درونی آمریکا را تشریح نمی‌کنند اما نسبت به حوادث ناگواری که در کشور ما می‌افتد واکنش نشان داده و شروع به مرثیه خوانی می‌کنند. پیشنهادم به اصحاب رسانه این است که با اشراف بر موضع‌گیری رسانه‌های دشمن در داخل کشور قلم به دست بگیرید و تبیین کنید تا ابزار دست دشمن نشویم.

وی افزود: سرود سلام فرمانده نشان داد با زبان هنر می‌شود با شبیخون فرهنگی دشمن مقابله کرد.این سرود نشان داد که نسل ۸۰ و ۹۰ هنوز پایبند به رهروی راه شهدا هستند و پیرو ولایت هستند. بر این نسل غیور درود می‌فرستیم.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام به حادثه متروپل اشاره کرد و گفت: تخریب برج متروپل آبادان مصیبت سختی بود که پند آموز خوبی هم هست،وقتی بدون هیچ اتفاقی مانند زلزله یک برج فرو می‌ریزد باید بررسی شود چنین تخریبی به وجود می‌آید و چرا پس از چندین روز نتوانسته ایم آسیب‌دیدگان را نجات دهیم.

کریمی‌تبار با بیان اینکه گزارش‌های ناخوشایندی به بنده داده‌اند که ساخت و سازهای غیرمجازی در استان وجود دارد، ادامه داد:  چه کسی باید جلوی این ساخت و سازها و دلالان این عرصه را بگیرد. کسانی که مجوز ساختمان‌های چندطبقه می‌دهید اگر آن طبقه‌های بالا دچار حریق شد آتش نشانی دارید که آن را خاموش کنید؟  برای دنیای خودتان محدودیتی قائل باشید. مسولان محترم از خدا بترسید. کسانی که تصمیم می‌گیرید و تصمیم شما مبلمان شهری را تشکیل می‌دهد مراقب باشید. 

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد که نابسامانی‌ها سامان پیدا کنند باید در این حادثه و حادثه مشابه این‌ها با دقت بررسی کند و تمام عوامل تاثیرگذار را به صورت قانونی محاکمه  و مجازات کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر