کد خبر: 132840
A

فعال سیاسی اصولگرا : رای نمایندگان نشان داد ، تخریب قالیباف بی اثر بود

بیژن مقدم گفت: نباید هر طرحی را که تعدادی از نمایندگان مطرح می‌کنند، منتسب به کلیت مجلس کرد.

فعال سیاسی اصولگرا : رای نمایندگان نشان داد ، تخریب قالیباف بی اثر بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجلس یازدهم در سومین ایستگاه فعالیت خود قرار دارد؛ مجلسی که متفاوت از مجلس پیش از خود سعی کرده تا انقلابی رفتار کند و حافظ حقوق ملت باشد.

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: «مجلس یازدهم تفاوت‌هایی با مجالس گذشته دارد؛ از جمله آنکه نمایندگان این دوره نسبت به دوران‌های قبل جوان‌ هستند و ترکیبی از نیروهای جوان را در این دوره مجلس می‌بینیم از سوی دیگر شعار اصلی مجلس، انقلابی‌بودن است و این هم ویژگی خوب دیگری است که مجلس کنونی از آن بهره‌مند است. این کلیتی از مجلس یازدهم است اما در عین حال باید یادآوری کنیم که وقتی صفت انقلابی پشت نام افراد می‌آید، انتظارات از آنها بالا می‌رود و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند باید انقلابی ماند».

او ادامه داد: «نباید هر رفتاری را منتسب به کلیت مجلس کرد. البته مردم یک کلیت واحد از مجلس می‌بینند و کاری ندارند که چند فراکسیون در مجلس وجود دارد یا طیف‌های سیاسی مختلف در مجلس حضور دارند اما اهل سیاست نباید هر طرحی که تعدادی از نمایندگان مطرح می‌کنند را منتسب به همه نمایندگان کرد. مثلا می‌بینیم در همین طرح صیانت عده‌ای از نمایندگان آن را مطرح می‌کنند و مجلس هنوز تصمیم‌گیری نهایی نکرده اما می‌گویند مجلس در پی تصویب طرح صیانت است و این درست نیست».

این فعال سیاسی در پایان درباره انتخابات اخیر هیئت رئیسه بیان کرد: «از قبل قابل پیش‌بینی بود که آقای قالیباف بار دیگر اکثریت رأی نمایندگان را کسب کند و در سال سوم مجلس یازدهم همچنان رئیس باقی بماند؛ حتی این موضوع در برخی نظرسنجی‌ها که پیش از انتخابات هیئت‌رئیسه انجام شده بود نیز مشخص بود. از سوی دیگر شاهد بودیم که در چندوقت اخیر تخریب‌های زیادی علیه آقای قالیباف مطرح شد. هدف هم از این تخریب‌ها برای همین انتخابات هیئت‌رئیسه بود و رأی اکثریت نمایندگان به او نشان داد که تخریب‌ها بی‌اثر بوده است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر