کد خبر: 132886
A

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی فقط تصمیم دولت نبود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی می گوید: باید تصمیمی اتخاذ می‌شد تا از منافع کشور و ملت محافظت و توزیع نظام یارانه‌ای عادلانه شود. این تصمیم تنها از سوی دولت نبوده و کلیه کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که این شیوه پرداختی موجود نمی‌تواند ادامه پیدا کند چراکه به مصالح کشور و منافع مردم آسیب می‌زند.

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی فقط تصمیم دولت نبود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم فردوس، طبس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حذف ارز ترجیحی و اهمیت ارز ترجیحی اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم می‌بایست تدابیری اندیشیده می‌شد که رکن اصلی آن ارز ترجیحی و شیوه اصلاح پرداخت بود. وی افزود: باید تصمیمی اتخاذ می‌شد تا از منافع کشور و ملت محافظت و توزیع نظام یارانه‌ای عادلانه شود. این تصمیم تنها از سوی دولت نبوده و کلیه کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که این شیوه پرداختی موجود نمی‌تواند ادامه پیدا کند چراکه به مصالح کشور و منافع مردم آسیب می‌زند.

نصیرایی تصریح کرد: اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها موجب تحقق عدالت اجتماعی خواهد شد به همین خاطر این طرح یک الزام قانونی و اجرای دقیق آن ضرورت دارد. نماینده مردم فردوس، طبس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در راستای اجرای طرح اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها، شیوه اجرای این اصل، سیاست گذاری مدیران، تامین اقلام و مدیریت مصرف منابع است. او اضافه کرد: لازم است یادآوری شود که مدیریت نحوه مصرف بسیار حائز اهمیت است.  حد مطلوب و سرانه مصرف می‌بایست توأم با سیاست‌ گذاری طرح باشد تا دهک‌های پایین جامعه توانایی بیشتری برای تامین اقلام و بهبود معیشت خود کسب کنند.

حجت الاسلام نصیرایی در پایان گفت: افزایش نظارت‌ها در سطح بازار می‌تواند اهداف طرح اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها را محقق سازد. بنابراین نباید از نظارت ‌و کنترل بازار غافل شویم. به طورحتم تغییر یک سیاست و تبیین یک نظم جدید دشوار و روشن شدن نتایج آن نیازمند زمان است. امیدواریم این دشواری‌ها با فعالیت جهادی و حمایت مسئولین و آحاد جامعه به زودی پایان یابد و اهداف موردنظر مبرهن شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر