کد خبر: 132947
A

حجت‌الاسلام درایتی: گرانی‌ها امتحان الهی مردم نیست؛ امتحان الهی مسئولان است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از نجابت، تحمل و صبر مردم می‌شود استفاده درست کرد؛ اما برداشت‌های دیگر صورت می‌گیرد که باعث می‌شود مردم را بیشتر ناراحت کند.

حجت‌الاسلام درایتی: گرانی‌ها امتحان الهی مردم نیست؛ امتحان الهی مسئولان است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام مصطفی درایتی درباره اظهاراتی که از تریبون‌های نماز جمعه مطرح می‌شود مانند این‌که «گرانی‌ها آزمون الهی است» «مردم شرایط را تحمل کنند» در صورتی که در گذشته در موارد مشابه همه تقصیرها گردن دولت انداخته می‌شد و صحبت از امتحان الهی و صبر مردم نمی‌شد، گفت: در حوزه رفتار سیاسی و مدیریتی‌ بعضی‌ها تصورشان از جامعه و مردم یک تصور خاص است؛ این افراد تلقی‌شان این است که اگر با فشار تبلیغاتی یک حرفی را مرتب تکرار کنند، مردم حرف‌ها و رفتارهای گذشته یادشان می‌رود که این نوع نگاه به مردم در بسیاری از امور دیده می‌شود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: از نجابت، تحمل و صبر مردم می‌شود استفاده درست کرد؛ اما برداشت‌های دیگر صورت می‌گیرد که باعث می‌شود مردم را بیشتر ناراحت کند.

وی با بیان این‌که استانداردهای دوگانه را در بسیاری از مسائل مردم مشاهده می‌کنند، ادامه داد: ائمه جمعه، برخی رسانه‌ها و صدا و‍ سیما در گذشته هنگامی که کوچکترین مشکلی از لحاظ معیشتی برای جامعه پیش می‌آمد فریاد می‌‌زدند و می‌گفتند از بی‌عرضگی، ناتوانی و غرب‌گرایی، مردم مستضعف گرفتار شده‌اند، اما امروز که این همه فشار‌های سنگین و گرفتاری‌های فوق‌العاده در امور معیشتی وجود دارد دستگاه‌های تبلیغاتی کشور اعم از رسمی و غیررسمی در حالی که مردم زیر چرخه گرانی شدیدی گرفتار شده‌اند، انتظار دیگری دارند.

درایتی بیان کرد: امروز به جای این‌که از مردم عذرخواهی شود و به نوعی همراهی داشته باشند برخی یک صحبت‌هایی می‌کنند که گهگاهی آدم و تصور می‌کند مقداری با مردم ناآشنا هستند و یا افرادی هستند که به نظر می‌رسد با درد، رنج و گرفتاری مردم  با این سطح گستردگی که در کشور وجود دارد آشنایی ندارند و آن را حس نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: بله اگر گرانی‌ها امتحان الهی باشد؛ این امتحان بیشتر برای مدیران کشور است تا مردم. برخی از مسئولان امروز زمان امتحان نسبت به عملکردشان رسیده است. کسانی که به طور شایسته برای برخی مسئولیت‌ها انتخاب نشده‌اند، باید پاسخگو باشند. بازهم تکرار می‌کنم این امتحان مردم نیست؛ امتحان مسئولان کشور است که با عدم شایستگی تصمیمات کلانی در کشور می‌گیرند که نتیجه‌اش گرفتاری مردم می‌شود.

وی اظهار کرد: اینگونه صحبت کردن با مردم نشانه عدم توجه به مشکلات و گرفتاری‌های مردم است. حداقل در مقام حرف هم که شده است بهتر است نمک روی زخم مردم نپاشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این‌که امروز این پرسش در جامعه به وجود آمده چرا علیرغم مشکلات پیش رو، تربیون‌های عمومی همه مشکلات را به گذشته ارجاع می‌دهند یا فقط از مردم انتظار تحمل دارند، گفت: اگرچه بسیاری از تربیون‌ها باید ارتباطشان با مردم بیشتر باشد اما متاسفانه این تریبون‌ها و تریبون‌های دیگری مانند صدا و سیما این‌گونه نیستند که بگوییم این‌ها تریبون‌های مردم هستند. لذا انتظار این‌که اینگونه تریبون‌ها همزبانی با مردم کنند یک مقدار غیرواقع‌بینانه است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر