کد خبر: 132982
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ خرداد ۱۳۰۸؛

اعلامیه جالب رئیس کل تشکیلات نظمیه مملکتی درباره عبور ماشین های آتش نشانی

روزنامه ۴ صفحه ای اطلاعات در ۹۳ سال قبل چنین روزی، پنجشنبه ۹ خرداد سال ۱۳۰۸ را در دیدبان تاریخ بررسی کرده ایم. اما خبر اعلامیه رئیس کل تشکیلات نظمیه مملکتی درباره هشدار برای عبور ماشینهای آتش نشانی هم در نوع خود جالب است که متن کامل این اعلامیه را تقدیم حضور کرده ایم

اعلامیه جالب رئیس کل تشکیلات نظمیه مملکتی درباره عبور ماشین های آتش نشانی

دیدبان تاریخ: اخبار داخله: ادامه زلزله- عده تلفات در زلزله- اجرای حکم اعدام- مقررات گمرکی از سوی شوروی-

مقاله: همسایگان عراق- دعوت از آقایان وزیر مالیه و کفیل وزارت خارجه برای مهمانی ناهار در سفارت فرانسه.

IMG_20220530_075512_983

 تلگراف‌های خارجه: تصویب قانون اجاره و استجاره در پاریس- سفارش شش کشتی از سوی دولت ایران به ایتالیا- برلن: اعتصاب صاحبان کافه- ادامه سیل در بغداد- معرفی وزیر جنگ سابق افغان به امیر افغانستان- تصویب قرارداد تجاری بین یونان و ایران- احصائیه دولتی لهستان- اعلامیه از طرف هیئت متحده صنعتگران.

این تیترها برای صفحه اول روزنامه ۴ صفحه ای اطلاعات در ۹۳ سال قبل چنین روزی، پنجشنبه ۹ خرداد سال ۱۳۰۸ است. اما خبر اعلامیه رئیس کل تشکیلات نظمیه مملکتی درباره هشدار برای عبور ماشینهای آتش نشانی هم در نوع خود جالب است که متن کامل این اعلامیه را تقدیم حضور کرده ایم، در ضمن صفحه چهارم (آخر) همین شماره روزنامه را هم در کنار تصویر صفحه نخست مشاهده می کنید.

اعلان؛

نظر به این‌که در موقع وقوع حریق قوای اطفائیه باید بدون فوت وقت به سرعت هرچه تمام‌تر در محل حاضر و فورا شروع به عملیات لازمه در نجات اشخاصی که در مخاطره می‌باشند و اطفاء حریق نمایند؛ برای اطلاع اهالی محترم و رانندگان وسایط نقلیه اعلام می‌شود به محض مشاهده عبور قوای اطفائیه با اتومبیل‌های قرمز‌رنگ که در شب نورافکن‌های اتومبیل‌ها روشن و در روز بیرق قرمز در اتومبیل مقدم نصب (موقع امتحان بیرق سفیدرنگ به جای بیرق قرمز در اتومبیل مقدم نصب می‌شود) و با رنگ مخصوص عابرین را از عبور خود مطلع می‌سازند لازم است کلیه عابرین و رانندگان وسایط نقلیه نکات ذیل را مراعات و عمل نمایند:

۱- عابرین پیاده که اتفاقا از عرض خیابان به طرف دیگر عبور می‌نمایند فورا خود را کنار کشیده به قسمت پیاده‌رو بروند.

۲- اشخاص سواره در کنار خیابان بلافاصله متوقف و راه عبور را آزاد بگذارند.

۳- رانندگان وسایط نقلیه که در عبور هستند در محل خود (طرف راست خیابان) متوقف تا قوای اطفائیه بلامانع عبور نمایند.

خرداد ماه ۱۳۰۸

رئیس کل تشکیلات نظمیه مملکتی – سرتیپ درگاهی

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر