کد خبر: 133008
A
دیده بان ایران عدم حضور ۳۹ ماهه فردوسی پور در صدا و سیما را بررسی کرد؛

۹۰ یا ۳۶۰؟ عادل مهم است

دقیقا ۳۹ ماه پیش بود که در آخرین دوشنبه سال ۹۷ ٬ چشم بینندگان برنامه ۹۰ به تلویزیون خشک شد تا موسیقی این برنامه پربیینده پخش شود و عادل فردوسی‌پور آخرین برنامه سال را شروع کند. اما در کمال تعجب، تصمیم‌گیران صدا و سیما برنامه‌ای مستند درباره پرندگان را روی آنتن فرستاد تا خبری که بعید به‌نظر می‌رسید،اتفاق بیفتد و برنامه ۹۰ بعد از ۱۹ سال و چند ماه برای همیشه تعطیل شود.

۹۰ یا ۳۶۰؟ عادل مهم است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دقیقا  ۳۹ ماه پیش بود که در آخرین دوشنبه سال ۹۷ ٬ چشم بینندگان برنامه ۹۰ به تلویزیون خشک شد تا موسیقی این برنامه پربیینده پخش شود و عادل فردوسی‌پور آخرین برنامه سال را شروع کند. اما در کمال تعجب، تصمیم‌گیران صدا و سیما برنامه‌ای مستند درباره پرندگان را روی آنتن فرستاد تا خبری که بعید به‌نظر می‌رسید،اتفاق بیفتد و برنامه ۹۰ بعد از ۱۹ سال و  چند ماه برای همیشه تعطیل شود.

تصمیم غیرمنطقی و به‌دور از سلیقه افکارعمومی صدا و سیمایی‌ها یا بهتر است بگوییم٬ تصمیم علی فروغی مدیر جدید شبکه سوم به‌قدری برای آنها مهم بود که رایزنی‌ها و کمپین‌هایی با هزینه‌های میلیونی هم باعث عقب‌نشینی نشد و از تیرماه سال ۹۸ برنامه فوتبال برتر روی آنتن رفت تا دگیر از روز دوشنبه با عنوان دوشنبه‌های نودی یاد نشود.

از آن سال تا الان که ۳۵ ماه می‌گذرد، اتفاق‌های زیادی حول و حوش رسانه‌های منتسب به صدا و سیما افتاده است. به‌طوریکه مزدک میرزایی که یکی از شاخص‌های گزارشگری بود بنا را بر مهاجرت و فعالیت در یکی از شبکه‌های پر سر و صدای فارسی‌زبان خارج از کشور گذاشت. در داخل هم کار به جایی رسید که گزارش مهمترین فوتبال‌ها هم به جوانان کم نام و نشان و تازه‌کار سپرده شد. در این بین پیشنهادهای زیادی به سراغ عادل آمد تا با مهاجرت٬ فعالیت حرفه‌ای خود را در آن سوی آب‌ها از سر بگیرد. اما از آنجایی که فردوسی‌پور را باید یکی از استثناءها بدانیم٬ خانه‌نشینی را به حقوق‌ جند ده هزار یورویی خارج‌نشینان ترجیح داد تا معلوم شود٬ خودش را وقف مردم می‌داند.

بنابر گزارش سرویس ورزش دیده بان ایران؛ عادل فردوسی‌پور بالاخره هفته پیش از برنامه  ۳۶۰ که در فضای مجازی پخش می‌شود رونمایی کرد. رونمایی‌ای که با استقبال انبوه ایرانی‌ها روبرو شد تا هم او به عرصه رسانه برگردد و هم مخالفانش بدانند٬ عصر حاضر عصری نیست که بتوان کسی را تحدید یا تهدید کرد.

حالا ۳۶۰ وارد فضای رسانه‌ای شده است و با اینکه ۹۰ نمی‌شود، اما فرق زیادی نمی‌کند. مهم این است٬ عادل فردوسی‌پور فعالیتش را به‌طور جدی شروع کرده است.

منبع: سایت دیده بان ایران - سعید شمس

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر