کد خبر: 13307
A

مجید انصاری: ما در راه امیر سازندگی «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» پای می‌فشاریم

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت:‌ در بهار آزادی جای آیت الله هاشمی خالی است، همانطور که جای شهدا خالی است. ولی باید گفت هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است. هاشمی امروز از هاشمی سال گذشته زنده‌تر است.

مجید انصاری: ما در راه امیر سازندگی «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» پای می‌فشاریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام مجید انصاری در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت سالروز  ۱۲ بهمن عنوان کرد: بهتر بود آقای دعایی خاطراتشان را درباره امام و به ویژه دوران غربت بیشتر می‌گفتند و ما از آن خاطرات شیرین بیشتر استفاده می‌کردیم.

او گفت: در بهار آزادی جای آیت الله هاشمی خالی است، همانطور که جای شهدا خالی است. ولی باید گفت هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است. هاشمی امروز از هاشمی سال گذشته زنده‌تر است. برخی جوانان نسبت به هاشمی شناختی نداشتند ولی اجرا دینوی این مردم بزرگ با شناختن مجدد او و تجلیل او صورت گرفت که در قالب تشییع میلیونی او صورت گرفت در حالیکه غبار مظلومیت بر این چهره کریم نشسته بود.

انصاری با تاکید بر اینکه مردان بزرگ جسم‌شان می‌میرد ولی روحشان زنده است، گفت:  انقلاب امام با نهضت حضرت موسی شباهت‌های بسیاری دارد. حضرت موسی با ملتی مستضعف روبرو بود که فرعون ستمگر مردمش را سر می‌برید و کودکان را می‌کشت. با این حال خدا حضرت موسی را از هجرتی بازگرداند و انقلابی کرد تا حکومتی خدایی ایجاد کند.

او ادامه داد: امام را در سحری غریبانه دزدانه ربودند و به تهران بردند و می‌خواستند اعدامش کنند و موفق نشدند. مجددا به قم بازگرداندند ولی فهمیدند او مردی از جنس پیامبران است و به همین خاطر در زمانی کوتاه امام را به ترکیه تبعید کردند. امام ما هجرت واقعی‌شان بیش از ۶۰ سال طول کشید. هجرت از خود به خدا و حرکت از خلق به خالق و گذشتن از خود و مادیات. قدرت امام یک قدرت سیاسی و اداری نبود. قدرت امام مادی نبود. امام چون خود را به قدرت خدا وصل کرد، قدرت گرفت. اگر امام، امام شد، به نقطه‌ای از خودسازی رسید که قدرتش قدرت خدا شد. خشم او خشم الهی بود. اگر می‌خواهیم راه امام را ادامه بدهیم جز خودسازی و عبودیت راهی نداریم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور یادآور شد: این روزها بدنبال شبهه درباره انقلاب هستند و ما متاسفانه درباره امام، چرایی انقلاب و مکتب انقلاب کوتاهی داریم. از صاحبان فکر و رسانه و اندیشه می‌خواهم به صحنه بیایند چون دشمنان انقلاب و آزادی درصدد القای شبهه هستند. نسل امروز، امام و زمان رژیم قبل را ندیده‌اند. رژیمی وابسته که اراده مردم زیر اراده سفرای امریکا و انگلیس به ذلت کشیده بود. اراده ارتش زیر اراده مستشاران امریکایی لگد کوب شده بود و مردم را سرکوب می‌کردند. چه شده بود که همه متفکران از آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله خامنه‌ای، بهشتی و مفتح و شریعتی و بازرگان تا کسبه و بازار و مردم عادی گفتند شاه را نمی‌خواهیم. می‌گویند مردم به زور به خیابان آمدند. مگر وقتی که بازار قم ۶ ماه بسته شده بود و مردم مقاوم بودند را کسی وادار کرده بود که بگویند یا مرگ یا خمینی.

انصاری تاکید کرد: آیا زور و طعمی در کار بود؟ همه نخبگان سیاسی، اقتصادی، دانشگاهی، علمی، دینی و... به این رسیدند که ایران زیر ذلت و وابستگی است و باید انقلاب شود. در این شرایط امام مبعوث شد. امام آمد با جنس پیام انبیا تا استقلال برکشور بازگردد و مردم بر سرنوشت خود حاکم شوند و آن سخنرانی حقوقی معروف خود را در بهشت زهرا در فضای ملتهب بیان کرد و آن نطق را در خصوص حقوق شهروندی گفت.

 او خاطرنشان کرد: ما بحران‌های عظیمی چون جنگ، تحریم‌ها و توطئه‌ها را پشت سر گذاشتیم ولی ملت همچنان پشت سر امام قرار گرفت. بیش از هر چیز نیاز به بازگشت به مکتب امام داریم. اگر مثلث سیاه صهیونیسم، ارتجاع و منافقان بدخواهی را برای ما می‌خواهند باید به مکتب امام برگردیم. دولت برآمده از رای شما با وجود سختی‌ها و نامهری‌ها بر خط امام پایدار است و این راه را ادامه می‌دهد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه نشانه پیروزی ما صحنه امروز جهانی است، اظهار داشت: امروز ملت ایران تنها به سند مستحکم برجام دلگرم نیست، بلکه امروز میلیون‌ها نفر در آمریکا کشورهای اروپایی، شرق آسیا و خاور دور در برابر زمزمه‌های تضعیف برجام ایستاده‌اند.

او ادامه داد: من به آثار اقتصادی رفع تحریم‌ها کاری ندارم هر چند که آنها هم مهم بود که از جمله این آثار را در همین صنایع هوایی مشاهده می‌کنید.

انصاری با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب علیه ایران اظهار داشت: دشمنان ایران، صهیونیسم و ایران‌هراسی را ترویج می‌کردند و ما را متهم به حمایت از تروریسم معرفی می‌کردند و برخی بی‌خردان داخلی نیز به آنها بهانه می‌دادند ولی ما توانستیم با مذاکرات عزتمند و حقوقی چهره صلح‌خواهی و منطقی ایران را به دنیا نشان بدهیم.

او با یادآوری برخی اظهارات ترامپ علیه ایران و برجام تصریح کرد: اگر رییس‌جمهور جدید آمریکا علیه ایران حرفی بزند ، پیش از آنکه ما حرفی علیه او بزنیم، این دیگران هستند که به خاطر ما علیه او موضع‌گیری می‌کنند، نامه می‌نویسند و اعتراض و راهپیمایی می‌کنند و این نشان می‌دهد که ما در منطق حقوقی در جامعه جهانی پیروز شناخته شده‌ایم.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز ایران کانون صلح در جهان شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز دولتمردان آمریکایی مورد نقد و انتقاد قرار می‌گیرند و منتقدان به دولت آمریکا می‌گویند چرا این کار را می‌کنید و چرا آمریکا را یک پیمان‌شکن معرفی می‌کنید.

انصاری با بیان اینکه البته ایران و مقام معظم رهبری نسبت به اقدامات زیاده‌خواهانه آمریکا پاسخی متناسب خواهد داد، ابراز داشت: ایران خواستار همکاری مسالمت‌آمیز و صلح است و ما در راه امیر سازندگی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پای می‌فشریم. البته ملت ایران هم در زمان جنگ و هم در زمان تحریم نشان داد که در برابر زور می‌ایستد ولی ما خواستار تنش‌آفرینی نیستیم و خواهان آرامش ثبات برای همه جهان هستیم.

او یادآور شد: باید امام را، مبانی او را، اصول مدیریتی او را، تفکر او را، ساده زیستی او را ، عرفان او را  و اندیشه امام را مجددا شناخت و چرایی انقلاب را با زبانی درست بیان کرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر