کد خبر: 13312
A
یک دکترای علوم آزمایشگاهی؛

۷۰ درصد تشخیص های بالینی پزشکان نیازمند آزمایش است

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، گفت: ۷۰ درصد تشخیص های بالینی نیازمند کار آزمایشگاهی است.

۷۰ درصد تشخیص های بالینی پزشکان نیازمند آزمایش است

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر سید مهدی بوترابی اظهار کرد: این کنگره با هدف ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ارائه مقالات و پنل های علمی بر اساس مطالب روز دنیا برگزار می شود.

این دکترای علوم آزمایشگاهی و میکروب شناسی، گفت: تشخیص آزمایشگاهی یک بخش بسیار مهم از تشخیص بالینی را تشکیل می دهد و خیلی از بیماری ها امروزه بدون انجام آزمایش تشخیص داده نمی شود.

بوترابی با عنوان این مطلب که ۷۰ درصد تشخیص های بالینی نیازمند تشخیص آزمایشگاهی است، تاکید کرد: آنچه مسلم است  آزمایشگاه به عنوان یک ابزار مهم در غربالگری ،تشخیص،و پایش و بیماری ها نقش خیلی زیادی دارد و نتایج آزمایشگاهی می تواند در تصمیم گیری بالینی پزشکان بسیار کمک کننده باشد.

وی افزود: برای اولین بار ۲۲ محور کنگره را بر اساس موضوعاتی که در حال حاضر در دنیا بحث می شود و بیشتر در کشورمان کاربرد دارد، انتخاب کرده ایم. ضمن اینکه ۷ محور از ۲۲ محور مربوط به مدیریت آزمایشگاهی است که شامل چالش ها و نیازهای آینده آزمایشگاه، مدیریت علمی در آزمایشگاه، نظام آزمایشگاه در دنیا و ایران، و...، است.

بوترابی گفت: با توجه به حضور اساتید خارجی در کنگره پیش رو، این مسئله می تواند نقش بسزایی در افزایش دانش و آگاهی همکاران آزمایشگاهی ما داشته باشد، ضمن اینکه کنگره نیز دارای امتیاز بازآموزی برای همکاران است.

دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت ۹۶ در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر