کد خبر: 133131
A

قاضی‌زاده هاشمی: حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم، این اقدام با حمایت دولت و مجلس انقلابی انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی: حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما قوانین زیادی در حمایت از خانواده‌های ایثار و شهادت داریم که این قوانین متأسفانه به صورت کامل محقق نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها ۱۹ درصد از قوانینی که بار مالی دارد اجرا شده است، اظهار کرد: سایر قوانین یا اصلا اجرا نشده یا به صورت ناقص به اجرا درآمده است، یعنی در سال‌هایی انجام شده و در سال‌هایی انجام نشده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: به عنوان مثال پرداخت هزینه بخشی از بلیط هواپیما و قطار ایثارگران در سال‌هایی انجام می‌شده، اما حدود ۱۰ سال است که دیگر در این زمینه پرداختی نداشته‌ایم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این عدم پرداخت‌ها باعث شده که بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌ها و دانشگاه‌ها بدهکار باشد.

وی ادامه داد: بین آنچه که مصوب و عمل شده تفاوت است. در حوزه استخدامی‌ها متوسط سهمیه استخدامی ایثارگران۳۰ درصد بوده، در حالیکه وقتی تعداد کارکنان ایثارگر دستگاه را حساب می‌کنیم، حدود زیر ۱۰ درصد است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: ما بنای خود را بر این گذاشتیم که قوانین به خوبی اجرا شود. بودجه بنیاد شهید در سال گذشته چیزی حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده، اما امروز به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم، این اقدام با حمایت دولت و مجلس انقلابی انجام شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر