کد خبر: 133204
A

زلنسکی: روسیه ۲۰ درصد از خاک اوکراین را اشغال کرده است

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن این ادعا که روسیه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را اشغال کرده، گفت خطوط مقدم نبرد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر امتداد دارد.

زلنسکی: روسیه ۲۰ درصد از خاک اوکراین را اشغال کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از  خبرگزاری رویترز، وی در ادامه گفت: ما باید در برابر تقریباً کل ارتش روسیه از خود دفاع کنیم. تمام تشکیلات نظامی آماده رزم روسیه در این تجاوز دخالت دارند. خطوط مقدم نبرد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) امتداد دارد.

زلنسکی پیش‌تر، در مصاحبه‌ با پایگاه خبری «نیوزمکس» با بیان این که سخت‌ترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک برقرار است، گفت: روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز را به دلیل کشته شدن در عملیات و حدود ۵۰۰ نفر را به دلیل جراحت از دست می‌دهیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در این کشور را صادر کرد.

به گفته منابع غربی، در روزهای اخیر عملیات روسیه در شرق اوکراین در حال پیشروی محسوس است و بعد از کنترل روسیه بر شهر راهبردی «لیمان» در شمال استان دونتسک، لندن از تمرکز عملیات زمینی روس‌ها برای تصرف شهر «سِوِرودونتسک» خبر داده است.

روسیه از ابتدای عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین تأکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراینی ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی این کشور است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر