کد خبر: 133232
A

مجسمه‌های «رویای باغ طهماسب‌آباد» ناگهان حذف شدند / گفتند این‌ها غمگین هستند!»

مجسمه سازی که آثارش ناگهان از سطح شهر کرمان حذف شدند، گفت که علت جمع‌آوری «رویای باغ طهماسب آباد» غمگین بودن فیگورها بوده است.

مجسمه‌های «رویای باغ طهماسب‌آباد» ناگهان حذف شدند / گفتند این‌ها غمگین هستند!»

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجسمه سازی که آثارش ناگهان از سطح شهر کرمان حذف شدند، گفت که علت جمع‌آوری «رویای باغ طهماسب آباد» غمگین بودن فیگورها بوده است.

چندی‌پیش خبر جمع‌آوری مجسمه‌های چهارراه طهماسب آباد کرمان توسط شهرداری این منطقه در فضای مجازی پخش شد. این مجسمه‌ها با عنوان «رویای باغ طهماسب آباد» از پنج فیگور تشکیل شده است که همه با حالتی متفکر به حوض آبی خیره شده‌اند.

در واکنش به این اتفاق با شهریار رضایی هنرمند مجسمه‌سازی که سال ۹۷ این اثر را به سفارش شهرداری کرمان ساخت، گفتگو کردیم. او دلیل جمع‌آوری «رویای باغ طهماسب آباد» را چنین اعلام کرد: به من گفتند دلیل جمع‌آوری اثر این بود که فیگورها غمگین هستند اما ای‌کاش قبل از این کار با خودم مشورت می‌کردند.

این هنرمند ادامه داد: درباره اینکه اثر جدیدی به عنوان جایگزین آن ساخته شود، از سوی شهرداری کرمان صحبتی با من نشده است.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: منطقا این مجسمه‌ها بازتابی از جامعه بودند و اگر شهر غمگین باشد، فیگورها را غمگین می‌بیند و اگر متفکر باشد، متفکر می‌بیند. تمام مخاطبان ما در سطح شهر گروه سنی الف نیستند که ما برایشان اثر شاد بسازیم بلکه مساله این فیگورها کمبود آب و خاطره باغی بود که سال‌های قبل وسط شهر قرار داشت و می‌توانست مخاطبان را هم به تفکر وادارد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر