کد خبر: 13333
A

کشتی گیر سرشناس آمریکایی: از مسابقه دادن در ایران لذت می برم/ نگران فرمان ترامپ هستم

«جردن ارنست باروز» دارنده سه مدال طلای جهان و طلای المپیک 2012 لندن با ابراز نگرانی از به نتیجه نرسیدن راه های دیپلماسی برای سفر تیم ملی کشتی آزاد این کشور به ایران گفت: کشوری به جز ایران نیست که من از مسابقه دادن در آن لذت ببرم.

کشتی گیر سرشناس آمریکایی: از مسابقه دادن در ایران لذت می برم/ نگران فرمان ترامپ هستم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، باروز قهرمان جهان و المپیک کشتی آزاد آمریکا گفت: تماشاگران ایرانی عاشق کشتی هستند و سطح برگزاری رقابت ها در این کشور با هیچ نقطه دنیا قابل قیاس نیست. پس می توانید نگرانی من در مورد پاسخ وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا که توسط دونالد ترامپ اعلام شد را درک کنید. جایی که آنها در پاسخ به آمریکا، اجازه ورود ما را به کشورشان ندهند.

این ستاره ناکام آمریکایی در بازی های المپیک ریو ادامه داد: همه چیز یک شبه اتفاق افتاد، ایران کشوری است که برای فرهنگ و ورزش کشتی سودمند است و آنها بهترین تماشاگران کشتی در جهان هستند و برای حضور در جام جهانی در ایران برنامه دارم و امیدوارم بتوانم در جام جهانی حضور یابم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرواز به ایران رزرو شده و پروسه صدور روادید نیز در حال انجام است در روز دوشنبه «ریچ بندر» مدیر فدراسیون کشتی آمریکا نیز به ما اطمینان داد که این سفر طبق برنامه انجام خواهد شد و از سال 1998 تا به حال کشتی گیران آمریکا 16 بار به ایران سفر کرده اند.

وی گفت: این سفر، تاریخی طولانی از همکاری ما بین آمریکا و ایران در کشتی است و یک روش و مثال خوبی از دیپلماسی بین مردم این دو کشور است.

باروز در مورد مسابقات جام جهانی گفت: این رقابت یکی از مهمترین مسابقات بین المللی است و اهمیت زیادی دارد و مشتاقانه منتظر مبارزه با بهترین تیم های کشتی دنیا هستیم.

وی در مورد اینکه پس از ناکامی در المپیک برزیل این نخستین مسابقات رسمی است که در آن حضور خواهد داشت افزود: با توجه به فضای سیاسی به وجود آمده این موضوع می تواند یک اضطراب نیز به ما اضافه کند، اما من اطمینان دارم دیپلماسی همیشه برنده است و ورزش یکی از معدود نهادهایی است که فراتر از نژاد، مذهب، فرهنگ و دولت هاست.

قهرمان المپیک 2012 لندن تصریح کرد: برای من ساخت دوباره آمریکای بزرگ این است که شما چطور با مردم در اطراف خود برخورد می کنید. همزمان فکر می کنید، که چه می شود اگر ایرانی ها هم بخواهند تلافی کنند؟ در حالی که یک هواپیمایی 25 نفره آمریکایی بخواهد در آنجا فرود بیاید. آقای ترامپ مجبور نیست که در ایران باشد. او این تصمیم را در دفتر کارش می گیرد در زمانی که ما در ورزشگاه با 13 هزار تماشاگر ایرانی حضور داریم.

باروز خاطرنشان کرد: ایران می تواند بسیار دیپلماتیک و محترمانه صرف نظر از موضوعی که به آن اعتقاد دارد و نظر دولت ماست، برای حضور تیم کشتی آمریکا تصمیم گیری کند و این نشان می دهد که شخصیت مهمتر از هر چیزی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در فرمانی ورود اتباع هفت کشور را به خاک آمریکا برای مدت محدود ممنوع کرد. وزارت امور خارجه ایران متعاقب این فرمان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حق متقابل را برای خود محفوظ می دارد و در خصوص ورود اتباع آمریکایی به خاک ایران کمیته ای ویژه تصمیم گیری می کند.

چهل و پنجمن دوره جام جهانی کشتی آزاد 2017 با حضور هشت تیم برتر دنیا روزهای 28 و 29 بهمن ماه در سالن تختی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، آمریکا، گرجستان، جمهوری آذربایجان، هند و مغولستان در این رقابت ها که به عنوان یکی از مهمترین مسابقات اتحادیه جهانی کشتی است، شرکت خواهند کرد

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر