کد خبر: 133371
A

محسن کوهکن: آقــا وقتی به رهبری رسیدند نه تنها خوشحال نشدند بلکه حس غمی سنگینی بر چهره‌شان نشست

فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی حضرت امام از میانمان رفت و مجلس خبرگان برای تعیین رهبر بعدی جلسه تشکیل داد و در نهایت به حضرت آقا رسید، چهره ایشان اصلا خوشنود نبود؛ در حالی که در دنیا مرسوم اگر فردی به مقامی برسد خوشحال باشد، بخندند و دیگران به او تبریک بگویند اما آقا اصلا خوشحال نبودند و حس غمی سنگین در چهره‌شان مشاهده می‌شد زیرا ایشان می‌دانستند که چه مسئولیت سنگینی بر دوششان قرار می‌گیرد.

محسن کوهکن: آقــا وقتی به رهبری رسیدند نه تنها خوشحال نشدند بلکه حس غمی سنگینی بر چهره‌شان نشست

به گزارش دیده بان ایران؛ سوپرانقلابی‌ها، پدیده‌های نوظهوری در تاریخ انقلاب اسلامی نیستند؛ افرادی که در ظاهر دم از انقلاب و ولایت می‌زنند اما در عمل، رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که با دو مفهوم متعالی مذکور تضاد دارد.

محسن کوهکن، فعال و تحلیلگر سیاسی و نماینده ادوار مجلس، درباره این موضوع گفت: «در ابتدا باید ویژگی‌های یک فرد انقلابی را احصا کنیم تا این ویژگی‌ها سنگ محکی روشن باشد. گاهش یک افراد یا مجموعه‌ای ادعا می‌کنند که ما انقلابی‌ هستیم اما ادعایشان درست نیست؛ بنابراین باید برای خودمان مشخص کنیم که یک فرد انقلابی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. نخستین ویژگی یک فرد انقلابی آن است که برای خدا کار کند. چنین فردی تلاشی نمی‌کند برای به دست‌آوردن مسئولیت زیرا برای خودش چیزی نمی‌خواهد. این ویژگی این روزها کم شده است. این ویژگی را به وضوح در رهبر انقلاب شاهد بودیم. وقتی حضرت امام از میانمان رفت و مجلس خبرگان برای تعیین رهبر بعدی جلسه تشکیل داد و در نهایت به حضرت آقا رسید، چهره ایشان اصلا خوشنود نبود؛ در حالی که در دنیا مرسوم اگر فردی به مقامی برسد خوشحال باشد، بخندند و دیگران به او تبریک بگویند اما آقا اصلا خوشحال نبودند و حس غمی سنگین در چهره‌شان مشاهده می‌شد زیرا ایشان می‌دانستند که چه مسئولیت سنگینی بر دوششان قرار می‌گیرد».

او ادامه داد: «دومین ویژگی آن است که یک نیروی انقلابی بصیرت داشته باشد تا بتواند مسائل را اهم و مهم کند و تا وقتی یک موضوع اهم وجود دارد، به موضوع مهم نپردازد. ویژگی بعدی آن است که در هر جایگاهی که قرار می‌گیرد تمام وقت خود را صرف کار و انجام وظیفه کند. ویژگی دیگر جذب حداکثری و دفع حداقلی است. از سوی دیگر برای یک فرد انقلابی هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند. نیروی انقلابی می‌داند که هدف مقدس، وسیله مقدس هم می‌خواهد. در کنار همه اینها ایمان، تقوا، تعهد به انقلاب و اخلاص نیز نیاز است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من نمی‌خواهم موضوع را به یک طیف خاص منحصر کنم. مرحوم پرورش یک حرف خوبی می‌زدند؛ می‌گفتند هیچگاه در صحنه سیاسی کشور با جاهل مبارزه نکنید زیرا هیچ تضمینی نیست که یک جاهل دیگر جایگزین جاهل قبلی نشود؛ لازم است شما بروید و با جهل مبارزه کند تا دیگر بستری وجود نداشته باشد که جاهل عرصه را به دست بگیرد. از طرفی من تردیدی ندارم که انقلابی‌نماها یعنی کسانی که صرفا یک لباسی از انقلابی‌بودن را به تن کرده‌اند اما عملکردشان مبتنی بر معیارهای فوق نیست، به سرعت از سوی مردم منزوی می‌شوند».

کوهکن در پایان گفت: «آنهایی که می‌گویند ما طرفدار ولایت هستیم اما خلاف این ادعا رفتار می‌کنند بدانند که اگر طرفدار واقعی ولایت هستند، باید حفظ نظام و تقویت نظام اسلامی برایشان بسیار مهم باشد و یکی از لازمه‌های حفظ و تقویت نظام هم جذب حداکثری و دفع حداقلی است؛ در حالی که ما در نیروهای مدعی انقلابی‌گری چنین وصفی را نمی‌بینیم».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر