کد خبر: 133428
A

سخنگوی دستگاه قضا: اسفندیار رحیم‌مشایی از سال ۱۳۹۸ به زندان بازنگشته است

سعید ستایشی سخنگوی قوه قضاییه: بقایی بر اساس رای کمیسیون پزشکی نسبت به اینکه وی بیماری دارد نظر داده و براساس تصمیم قضایی و قانونی باید خارج از زندان باشد. اسفندیار #رحیم_مشایی به دلیل فوت والده‌ و بیماری مرخصی گرفته است کمیسیون پزشکی توان مشایی برای تحمل حبس را تایید کرده و او باید به زندان برگردد

سخنگوی دستگاه قضا: اسفندیار رحیم‌مشایی  از سال ۱۳۹۸ به زندان بازنگشته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌ها که ظهر امروز سه‌شنبه 17 خرداد برگزار شد

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ستایشی درباره گذراندن محکومیت خارج از زندان اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی در بیرون از زندان گفت: 

 آقای حمید بقایی با نظریه کمیسیون پزشکی قانونی بیمار است و طبق نظر کمیسیون مربوطه بایستی خارج از زندان باشد. وی محکومیت حبسی که دارد به لحاظ شرایط بیماری موقتاً متوقف است تا وضعیت بیماری‌اش مشخص شود؛ اما اینکه او آزاد شده است را تکذیب می‌کنم.

ستایشی ادامه داد: آقای اسفندیار رحیم‌مشایی هم از تاریخ 13/9/98 به لحاظ اینکه والده‌اش به رحمت خدا رفت، مرخصی گرفت و مدعی است که بیماری دارد و به این دلیل به زندان مراجعه نکرد. دو بار به کمیسیون تخصصی پزشکی قانون مراجعه و اعلام کرده که تحمل کیفر حبس را ندارد، ولی کمیسیون مربوطه توان وی برای تحمل حبس را تأیید کرده و بایستی زندان برود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر