کد خبر: 13345
A

واکنش اتحادیه اروپا به ادعای آزمایش موشکی از سوی ایران

اتحاد اروپا در واکنش به ادعای آزمایش موشک بالستیک در ایران اعلام کرد که ایران نباید با انجام آزمایش موشکی باعث بی‌اعتمادی میان دو طرف شود.

واکنش اتحادیه اروپا به ادعای آزمایش موشکی از سوی ایران

  بیزینس تایمز نوشت: اتحادیه اروپا در واکنش به آزمایش موشکی بالستیک ایران اعلام کرد: اتحادیه اروپا بر نگرانی خود نسبت به برنامه موشکی بالستیک ایران تاکید می‌کند و از ایران می‌خواهد از انجام هراقدامی مثل آزمایش موشکی که باعث افزایش بی اعتمادی می‌شود، خودداری کند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است بنابه درخواست آمریکا روز سه شنبه نشست اضطراری را برای بررسی جزئیات آزمایش موشکی اخیر ایران در نیویورک برگزار کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در سخنانی تاکید کرد که همه طرف های برجام پیش‌تر اعلام کرده‌اند که موضوع برنامه موشکی ایران جزئی از برجام نیست و دولت های آمریکا و خزانه آن را در گذشته اعلام کرده‌اند.

در قطعنامه 2231 عبارتی درباره موشک بالستیک است که ایران موضع خود را در همان زمان تصویب قطعنامه در آن مورد اعلام کرد. در قطعنامه 2231 اشاره شده است به موشک‌ بالستیکی که برای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده است و این نوع موشک‌ها نباید مورد آزمایش قرار گیرند. ایران همان موقع هم اعلام کرد موشک‌های ما با قابلیت‌ حمل سلاح نیستند و برای حمل کلاهک‌های متعارف طراحی و ساخته می‌شوند.

ایران به عنوان کشوری که بیش‌ترین هزینه را از تروریسم بین‌المللی و تجاوز کشورهای خارجی پرداخت کرده است و سابقه تاریکی از نحوه عملکرد جامعه بین‌الملل در تجاوز هشت ساله عراق به ایران در ذهن دارد دفاع از خود را به اجازه طرف‌های دیگر موکول نمی‌کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه علیه کشور دیگری از سلاح استفاده نکرده است مگر در دفاع از خود. ما هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده‌ایم اما در مقابل حملات کشورهای خارجی با شجاعت و به اتکا مردم از خود دفاع می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر