کد خبر: 133456
A

غرضی: آقای دعایی یک انقلابیِ واقعی بود

محمد غرضی گفت: به یاد دارم او یک حجره طلبگی داشت و در آن حجره بارها و بارها مهمانش بودم. پیش از انقلاب اسلامی سال‌ها همراه با آقای دعایی در خدمت امام(ره) بودیم.

غرضی: آقای دعایی یک انقلابیِ واقعی بود

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمود دعایی، از یاران امام(ره) در گذشت؛ فردی که از روزهای نخست آغاز مبارزات در کنار امام(ره) بود و به گفته تمام آنهایی که او را می‌شناختند تا آخرین روز حیاتش به امام(ره) و راه آن بزرگوار با تمام وجود باور داشت.

محمد غرضی، از پیشگامان انقلاب اسلامی، درباره حیات سیاسی سیدمحمود دعایی گفت: «مرحوم آقای دعایی رفیق 50ساله من بود؛ از قبل از انقلاب و در ترکیه، عراق و سوریه با که با او و مرحوم محمد منتظری آشنا شدم. هرچه در این 50سال رفاقت از آقای دعایی دیدم، خیر بود. به یاد دارم او یک حجره طلبگی داشت و در آن حجره بارها و بارها مهمانش بودم. پیش از انقلاب اسلامی سال‌ها همراه با آقای دعایی در خدمت امام(ره) بودیم».

او ادامه داد: «آقای دعایی یک شخصیت استثنایی بود که به معنای واقعی کلمه به امام(ره) باور داشت؛ یعنی باوری که او به امام داشت در کمتر کسی یافت می‌شود و تا روز آخر عمرش هم بر این باور استوار بود».

این فعال کهنه‌کار سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای دعایی اهل امتیازگرفتن و تلاش برای پست‌ومقام گرفتن نبود و این روحیه را از مکتب امام، از همان زمانی که با مرحوم امام(ه) در جریان 15خرداد همراه شد، به یادگار برده بود. من شهادت می‌دهم که در تمام 50سالی که آقای دعایی را می‌شناختم هیچ‌وقت در پی گرفتن پست و مقام نبود و صرفا در موسسه اطلاعات کار مطبوعاتی خودش را انجام می‌داد».

غرضی در پایان گفت: «آقای دعایی هم یک فرد سیاسی بود، هم یک انسان آگاه به ادبیات و روزنامه‌نگاری اما اگر از من بپرسید که وجه شاخص او چه بود می‌گویم، آقای دعایی یک انقلابیِ واقعی بود و او به معنای واقعی سرباز انقلاب بود».

منبع: نامه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر