کد خبر: 133463
A

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه: طلبه ها از طریق فضای رسانه دچار آسیب شده‌اند

کاظم سپاسی آشتیانی، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه گفت: در پرونده‌هایی که در این مرکز بررسی می‌کنیم، می‌بینیم عده‌ای از طلاب عزیزی که دچار آسیب شده‌اند از همین فضای رسانه دچار آسیب شده‌اند و لذا به این رسیدیم که باید یک برنامه‌ی مناسبی داشته باشیم تا اطلاعات رسانه‌ای طلاب را افزایش دهیم.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه: طلبه ها  از طریق فضای رسانه دچار آسیب شده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛کاظم سپاسی آشتیانی، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه گفت: حوزه حتما در مسیر نفوذ قرار دارد و ان شاءالله به زودی طرحی را به عنوان «اجلاسیه نفوذ در حوزه» به شورای صیانت حوزه تقدیم خواهیم کرد تا بتوانیم این اجلاسیه را در حوزه برگزار نماییم. ما در این اجلاسیه به دنبال انتقال اطلاعات موجود از نفوذ، خطرات نفوذ و ... بوده و تشریح خواهیم کرد که دشمن چگونه نفوذ خواهد کرد؛ چراکه برخی از افراد تحت نفوذ قرار می گیرند و مطلع نخواهند شد که تحت نفوذ هستند؛ البته ادعا نمی کنیم که نفوذ در حوزه زیاد است؛ اما در مسیر آن قرار گرفته‌ایم و امیدواریم که ان‌شاءالله بتوانیم بحث نفوذ را پیگیری کنیم.

بحث نفوذ یک بحث جدِی است که بالأخره ممکن است، یک فرد نفوذی را در حوزه بفرستند و او تمام اطلاعات حوزه را ببرد و راه‌های ضربه زدن به حوزه را به راحتی به دشمن یاد دهد. ما باید این‌ها را پیگیری کنیم، تا آنجایی که می‌توانیم پیشگیری کنیم و آنجایی که واقعا مبتلا می‌شویم بتوانیم یک درمان مناسبی داشته باشیم.

احساس می کنیم تعداد افرادی که تحت نفوذ قرار بگیرند و خودشان متوجه این موضوع نشوند، بیشتر است؛ البته نباید از دشمن غافل شد. دشمن به‌هرحال نفوذی‌هایی را هم می‌فرستد و بوده‌اند و ما مهره‌هایی را داریم که لو رفته‌اند ولی شاید دشمن در این قسمت خیلی موفق نبوده است، اما اینکه واقعا تأثیرگذار باشد و تصمیم‌ساز باشد، یعنی آنطوری تصمیم بگیریم که دشمن می‌خواهد، باید بگوییم که خطر این مورد خیلی جدی‌تر است و لذا هشدار دادن در این رابطه و هوشیار کردن نهادهای حوزوی، مراکز حوزوی و حوزویون خیلی مهم است که ما واقعا بتوانیم به این‌ها با اطلاعات و آمار ثابت کنیم که دشمن دنبال چنین چیزی هست.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه به حوزه گفت: یکی از آسیب هایی که امروز حوزه های علمیه را تهدید می‌کند، مباحث مربوط به رسانه است که مرکز امور صیانتی در این موضوع ورود داشته است. باید اطلاعات فضای رسانه‌ای و فضای مجازی طلبه‌ها را بالا ببریم. یک برنامه‌ریزی خیلی منظمی صورت گرفت؛ از قم شروع کردیم و قرار شد تا تمام مدارس قم بحث سواد رسانه را داشته باشند؛ چراکه اگر طلبه ما سواد رسانه نداشته باشد، هم سبب محرومیت از فضای مجازی می‌شود و نمی تواند به درستی از فرصت فضای مجازی استفاده کند و هم دچار تهدیدهای آن می شود.

در پرونده‌هایی که در این مرکز بررسی می‌کنیم، می‌بینیم عده‌ای از طلاب عزیزی که دچار آسیب شده‌اند از همین فضای رسانه دچار آسیب شده‌اند و لذا به این رسیدیم که باید یک برنامه‌ی مناسبی داشته باشیم تا اطلاعات رسانه‌ای طلاب را افزایش دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر