کد خبر: 133477
A

طرح کارت نان از امروز در استان گلستان اجرا می‌شود

استاندار گلستان گفت: طرح ملی کارت نان از امروز (چهارشنبه) در سه شهرستان این استان آغاز خواهد شد. وی بیان کرد: اکنون هزار دستگاه پُز توسط بانک سپه، تهیه و خریداری شده و در بین نانوایی‌ها توزیع و نصب می‌شود.

طرح کارت نان از امروز در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی‌محمد زنگانه عصر سه‌شنبه در پنجمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم‌ بازار این استان در سالن اجتماعات شهید رجایی ساختمان استانداری اظهارداشت: گام‌ اول این طرح با نصب دستگاه‌های پُز در سه شهرستان گرگان، علی‌آبادکتول و آزادشهر به اجرا گذاشته می‌شود.

استاندار گلستان بیان کرد: اکنون هزار دستگاه پُز توسط بانک سپه، تهیه و خریداری شده و در بین نانوایی‌ها توزیع و نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان ۲ هزار و ۳۰۰ واحد خبازی وجود دارد و بعد از این سه شهرستان، در شهرستان‌های آق‌قلا، گالیکش و مینودشت شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.

استاندار گلستان گفت: بعد از آن‌ نیز، طرح را در سایر شهرستان‌ها اجرا خواهیم کرد و اولویت اجرای طرح با شهرستان‌هایی است که مشکلات و بحران‌هایی در حوزه آرد و نان دارند.

زنگانه تاکید کرد: متولیان امر باید حداکثر تا یک هفته تمام واحدهای خبازی سه شهرستان اول و حداکثر تا ۲ هفته، همه واحدهای خبازی استان را مجهز به دستگاه‌های پُز کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: پُزهای قبلی که در خبازی‌ها وجود داشت و یا در شهرستان‌هایی برخی واحدها اقدام به خرید دستگاه‌های دیگر کردند، از رده خارج خواهند شد و اگر با آن دستگاه‌ها کارت مشتریان‌ را بکشند، یارانه نان فروخته شده به آنان تعلق نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین تا آخر ماه جاری، سیستم حمل و نقل آرد از کارخانه تا واحد خبازی، هوشمند خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: هر واحد خبازی که سهمیه‌اش به علت تخلف کسر می‌شود، باید به یک خباز امین و مورد اطمینان و اعتماد داده شود.

زنگانه افزود: فرمانداران مکلف هستند در مدت یک هفته، در شهرستان‌های خود، ۱۰ درصد نانوایی‌ها را به عنوان نانوایی امین مشخص و معرفی کنند.

استاندار گلستان بیان کرد: اگر مجوز واحد خبازی به علت تخلف باطل می‌شود، باید در شهرستان جلسه اضطراری تشکیل و آن مجوز به فردی مورد اعتماد و اطمینان از لیست انتظار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش سهمیه آرد استان هستیم و این سهمیه مازاد به واحدهای خبازی امینی که توسط فرمانداران مشخص خواهد شد، داده می‌شود.

استاندار گلستان در ادامه از مردم استان از افت و خیز ایجاد شده در خصوص وضعیت نان عذرخواهی کرد و گفت: با همراهی، همدلی و صبوری مردم، تلاش می‌کنیم صف‌های طولانی تشکیل شده و مشکلات به وجود آمده براساس یک‌ برنامه‌ریزی مشخص و مدون و با درایت و مدیریت همه جانبه برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: دستگاه‌هایی که باید استعلام‌های لازم در خصوص واحدهای دامداری و طیور به بانک کشاورزی جهت دریافت تسهیلات بدهند، موظف هستند حداکثر در مدت ۴۸ ساعت کاری پاسخ‌ها را به صورت دستی دهند و سپس در سیستم وارد نمایند.

سیدمحمد دهنوی در این جلسه اظهارداشت: جواب ندادن‌ به استعلامات از این پس در این بخش بعد از ۴۸ ساعت کاری، به منزله جواب مثبت استعلام تلقی شده و بانک می‌تواند تسهیلات را در اختیار بگذارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: براساس اعلام بانک‌ عامل در خصوص پرداخت تسهیلات مربوط به جوجه‌ریزی، تاکنون برای ۵۴ فقره پرونده تشکیل شده طیور، ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: گلستان در خصوص تشکیل پرونده تسهیلات رتبه چهارم و در بخش پرداخت رتبه پنجم کشور را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: یکی از نگرانی‌های واحدهای جوجه‌ریزی، اطمینان نداشتن از خرید مرغ پس از پایان رسیدن دوره بود که مرغداران اطمینان داشته باشند، واحد پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان، مرغ را به قیمت مصوب درب کارخانه و هزینه منجمد کردن، از قرار هر کیلوگرم ۵۹۸ هزار ریال خریداری خواهیم کرد.

وی افزود: فروردین، اردیبهشت و ۱۷ روز خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۱ میلیون و ۶۰۰ قطعه، ۱۰ میلیون و ۹۹۲ هزار قطعه و ۶ میلیون و ۲۷۲ قطعه جوجه‌ریزی در گلستان داشتیم که این آمار در بازه‌های زمانی امسال به ترتیب ۱۳ میلیون و ۶۸۰ قطعه، ۱۳ میلیون و ۸۵ قطعه و نیز ۶ میلیون و ۶۰۰ قطعه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل کشاورزی در استان، مشکلاتی در خصوص کمبود روغن خودرو و لاستیک ماشین‌های سنگین گزارش شده که تمهیدات لازم در حال انجام است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر