کد خبر: 133484
A

نماینده مجلس: دلالی‌ها منجر به تکرار حوادثی مانند متروپل شده است

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: معاملات پشت پرده و سطحی نگری در مراحل صدور پروانه های ساخت و ساز منجر به تکرار حوادث تلخی مانند متروپل می شود.

نماینده مجلس: دلالی‌ها منجر به تکرار حوادثی مانند متروپل شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی حدادی با اشاره به ریزش ساختمان متروپل درباره اینکه چه درس هایی باید از این حادثه آموخت، بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادثی مانند ریزش ساختمان متروپل در آبادان نکات مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. از زمان شروع صدور مجوزها برای ساخت یک ساختمان مسکونی یا تجاری، نظام مهندسی باید به معنای واقعی پای کار بیاید. متاسفانه در خیلی از موارد شاهد هستیم که در صدور مجوزها اصلا دقت لازم لحاظ نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از عبرت های این حادثه تلخ، توجه به اهمیت صدور مجوزهای ساخت است. مسئولان متولی در این حوزه باید بر اساس قانون و ضوابط فنی و مهندسی تعیین شده گام بردارند. نکته بعدی این است که مهندسان ناظر باید در محل پروژه حضور یافته و مرحله به مرحله بر فرآیند ساخت نظارت کامل را داشته باشند.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نباید اجازه داد مهندسان ناظر یا هر بخش دیگری که وظیفه نظارتی را بر عهده دارند در پشت پرده معاملاتی انجام دهند که به بهای جان مردم تمام شود. رعایت آئین نامه های فنی و مهندسی در ساخت و سازها باید خط قرمز تلقی شود و باید برخورد جدی با متخلفان در ساخت متروپل صورت گیرد.

حدادی تاکید کرد: یکی از دلایل تکرار حوادث تلخ عدم رعایت دقیق قانون است. دستگاه های نظارتی نیز در این زمینه کوتاهی می کنند. اگر در بخش هایی نیاز به اصلاح قانون است، مجلس قطعا ورود جدی خواهد داشت. متاسفانه امروز حضور دلال ها و واسطه ها  در بازار مسکن و نگاه سطحی باعث تکرار این حوادث تلخ شده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر