کد خبر: 133519
A

۱۴متهم متروپل چه کسانی هستند؟

تحقیقات برای مشخص شدن دلایل ریزش ساختمان متروپل آبادان و شناسایی متهمان در شرایطی ادامه دارد که تاکنون ۱۴نفر دستگیر شده‌اند. اما این متهمان چه کسانی هستند؟

۱۴متهم متروپل چه کسانی هستند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خود با خبرنگاران درباره حادثه متروپل گفت: پس از وقوع این حادثه در ساعت ۱۲:۴۵دقیقه روز دوم خرداد امسال براساس هماهنگی‌های انجام شده رئیس‌کل دادگستری خوزستان به اتفاق دادستان حوزه قضایی اهواز به جمع قضات شهرستان پیوستند و بر صدور دستورات قضایی نظارت عالی داشتند.

وی ادامه داد: بی‌درنگ کارگروه قضایی و حقوقی در این‌باره تشکیل و ابعاد حقوقی حادثه بررسی شد و تحقیقات مقدماتی آغاز و قرار کارشناسی صادر و هیأت کارشناسی برای تبیین ابعاد و مشخص کردن علت تامه حادثه انتخاب شد تا کسانی  را که قصور داشتند مشخص کنند و در ادامه کسانی که ممکن بود قصور یا تقصیری کرده باشند دستگیر شدند. ستایشی در ادامه گفت: دستگاه قضایی با همکاری ضابطین دادگستری اقداماتی را با رعایت موازین انجام دادند و ۱۴ نفر از افرادی که تشخیص داده شدند که مقصر حادثه هستند بازداشت شدند. شهرداران سابق و اسبق ۴ نفر و کسانی که مسئول حوزه نظام مهندسی در شهرستان بودند شامل متهمان پرونده می‌شوند.

وی در ادامه به سایر متهمان نیز اشاره کرد و گفت: با رعایت موضوع مقررات ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، عناوین احصا و قابل ذکر است و شهردار سابق، رئیس نظام مهندسی، مهندس ناظر پروژه، شهردار منطقه ۱، سرپرست شهرداری منطقه ۱، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل و سرپرست معاونت فنی و عمرانی و معاونت فنی شهرداری جزو کسانی بودند که در این تصمیمات به موجب قرار تأمین کیفری بازداشت شدند و هر تصمیمی که نسبت به مقصران این حادثه گرفته شود، به موجب قانون خواهد بود و قرارهای صادره هم متناسب با جرم مرتکب شده بوده است. در همین حال احسان عباسپور، فرماندار ویژه آبادان با اعلام کشف ۲ پیکر دیگر از افزایش قربانیان متروپل به ۴۳ نفر خبر داد.

منبع: همشهری

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر