کد خبر: 133588
A

نوری قزلجه: کشوری که ۵۰ درصد تورم دارد؛ دیگر تورم سخت تری را به آن تحمیل نمی کنند

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم گفت: کشوری که 50 درصد تورم دارد؛ تورم سخت تر را به آن تحمیل نمی کنند. برای اصلاحات اقتصادی در هر زمینه ای شرایط عادی نیاز است که فعلا آن شرایط در اقتصاد وجود ندارد.

نوری قزلجه: کشوری که ۵۰ درصد تورم دارد؛ دیگر تورم سخت تری را به آن تحمیل نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مردم بستان آباد در مجلس، درباره ماهیت حذف یارانه کالاهای اساسی در دولت رئیسی گفت: در شرایطی کنونی اقتصاد کشور و در حالی که سال گذشته 46 درصد تورم رسمی داشته ایم والان نیز این شرایط ادامه یافته و یک تورم قابل توجه دیگری هم بخاطر وابستگی به مواد غذایی وارداتی و جنگ اوکراین اقتصاد کشور را تهدید می کند، هیچ اصلاح اساسی و ساختاری در بحث یارانه نباید انجام می گرفت و مخالفت ما قبلا اعلام شده است.

نوری قزلجه با بیان این مطلب گفت: شاید الان اگر از دولت بپرسید از اجازۀ مجلس یاد کند که گرچه مبنا فکری آن اجازه نیز درست نبود؛ اما مبنای اصلی اجازه مجلس در جلسه غیر علنی و تحت شرایطی برای حذف ارز 4200 تومانی این بود که ارز ترجیحی دیگر اثری ندارد و اثر آن از بین رفته است اما الان قیمت ها نشان می دهد که اثر داشته است. تفاوت قیمت مرغ و تخم مرغ و روغن مگر چیزی غیر از حذف ارز4200 تومانی است؟

نوری قزلجه، در باره احتمال حذف یارانه پنهان سوخت هواپیما گفت: در بودجه امسال روی حوزه سوخت اجازه مشخصی به دولت داده نشده است اما از قبل، دولت این اجازه را داشت که یارانه ها را مدیریت کند و نیاز به قانون گذاری جدید نیست و دولت اگر نیاز به حذف یارانه سوخت هواپیما ببیند نیازی به اجازه مجلس ندارد.

نماینده بستان آباد در مورد ضرورت حذف یارانه های پنهان گفت: در شرایط عادی اقتصادی حذف یارانه های پنهان منطقی است اما کشوری که 50 درصد تورم دارد؛ تورم سخت تر را به آن تحمیل نمی کنند. برای اصلاحات اقتصادی در هر زمینه ای شرایط عادی نیاز است که فعلا آن شرایط در اقتصاد وجود ندارد.

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر