کد خبر: 13367
A
رئیس سازمان انرژی اتمی:

مرحوم آیت‌الله رفسنجانی نقش موثری در توسعه علم داشت

رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین که صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور معاونان دانشگاه و سایر اعضای هیات علمی امنا برگزار شد، تاکید کرد:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش موثری در توسعه علم در کشور داشتند.


مرحوم آیت‌الله رفسنجانی نقش موثری در توسعه علم داشت

دکتر علی اکبر صالحی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در این جلسه یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و گفت:‌ هنوز که هنوز است در شوک از دست دادن این مرد بزرگ به سر می‌برم و هنوز ارتحال ایشان را باور نمی‌کنم.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش موثری در توسعه علم در کشور داشتند و اکثر کسانی که گرفتاری برایشان به وجود می‌آمد نزد ایشان می‌رفتند و با آیت‌الله هاشمی مشورت می‌کردند.آثار ایشان آثار ابدی است و اینجاست که باقیات و الصالحات معنی حقیقی خود را پیدا می کند.

وی در ادامه افزود:‌ قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها مانند امروز به وفور در اختیار مردم قرار نداشت اما مرحوم آیت‌الله هاشمی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی باعث شدند چنین امکانی در اختیار جوانان و مردم قرار بگیرد. حتی موسسات غیر انتفاعی هم در زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت.

صالحی ، مدیریت را یکی از ارکان و عناصر حکمرانی دانست و گفت: اگر ما مدیریت شایسته‌ای داشته باشیم یقینا می‌توانیم در مسیر بدون مانع و آماده‌ای برای پیشرفت حرکت کنیم و البته باید بگویم که توفیقات امروز ما مدیون تک درختانی است که در جنگل دیدیم و می‌بینیم و توانسته‌ایم از میوه و ثمرات تک درختان بهره‌مند شویم اما حیف که اینها تک درخت هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: باید به بحث مدیریت توجه جدی نشان دهیم به این دلیل که مملکت ما و مردم کشور و ملت ویژه‌ای هستند که به صورت مکتوب سه هزار سال تاریخ دارند و به عبارتی مردم ایران جزء استثنایی‌ترین ملت‌های جهان به شمار می‌آیند.

وی تاکید کرد: ملت ایران تا کنون توانسته‌اند مقابل مشکلات بایستند و همچنان پا برجا بمانند و به عقیده من نباید از رساندن ملت به جایگاه اصلی خودشان غافل باشیم. یعنی باید به آرمان‌ها و اهداف اصلی دست پیدا کنیم.

صالحی در ادامه افزود: درطول انقلاب اسلامی آن هم در بخش مدیریت نتوانسته‌ایم آن گونه‌ای که شایسته ملت است عمل کنیم و نتوانسته‌ایم به درستی به شکل فراگیر و صحیح افراد را در جایگاه خودشان قرار دهیم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت:‌ شرایط ما خوب است و خوب هم به جلو رفته‌ایم اما این موفقیت هنوز در شأن ملت و کشور نیست. چرا باید در بخش صنعت ترکیه نسبت به ایران رشد بهتری داشته باشد؟ چرا کره جنوبی باید امروز این گونه باشد؟

‌نبض دانشگاه‌های آزاد اسلامی در اختیار مدیرانی همچون آقای موسی خانی قرار دارد

وی در ادامه به مدیریت دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین اشاره کرد و افزود: ‌نبض دانشگاه‌های آزاد اسلامی در اختیار مدیرانی همچون آقای موسی خانی قرار دارد. به یاد دارم زمانی که ایشان را به دکتر جاسبی معرفی می‌کردیم یکی از برادران نظر من را درباره آقای موسی خانی جویا شد و من به او گفتم ایشان شخصیت علمی خوبی دارند و از همه مهم‌تر جوان هم هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی رمز مدیریت را عشق دانست و تاکید کرد: ‌مدیریت به حضور در سر کلاس‌ها و یادگیری چند اصطلاح مدیریتی نیست. من مدیریت را مانند حرفه نقاشی می‌دانم.

صالحی ادامه داد: آقای موسی خانی برای پیشرفت دانشگاه‌های آزاد استان قزوین شبانه روز تلاش کرده و می‌کند و من بر این باورم که ایشان یک مدیر به دنیا آمده است.

دکتر میرزاده مدیری لایق برای کشور و در مباحث علمی کارهای علمی فراوانی کرده اند

وی به نقش دکتر حمید میرزاده در مدیریت‌ها و مسئولیت‌هایی که تا کنون داشته است اشاره کرد و گفت:‌ بیش از 40 سال است که با آقای حمید میرزاده دوست هستم ایشان در هر پستی که مسئولیت داشته‌اند مدیری لایق برای کشور بودند و در مباحث علمی کارهای علمی فراوانی کرده اند.

صالحی ادامه داد:دکتر میرزاده مدیری لایق و کاردان و از شخصیت های جمهوری اسلامی ایران و در دنیا شناخته شده اند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: ما نسبت به انتظاراتی که داریم می‌گوییم باید بستر لازم را برای پیشرفت و تلاش آماده کنیم اما نسبت به دستاوردهای‌مان بیشتر از قبل باید شاکر خداوند باشیم.

امروز جمهوری اسلامی ایران دیگر یک کشور معمولی در اذهان عمومی جهان نیست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،  صالحی به رویکردهای کشورهای غربی به مردم و کشور ایران اشاره کرد و افزود: 37 سال است که غربی‌ها برای کشور و ملت‌مان چالش‌هایی را به وجود آورده‌اند اما به لطف خدا ملت ایران توانست از این چالش‌ها عبور کند امروز دیگر جمهوری اسلامی ایران یک کشور معمولی در اذهان عمومی جهان نیست. به این معنا که شاید در جهان کمتر کسی باشد که وزیر خارجه کشور سوئیس را بشناسد اما امروز همه جهانیان مقامات جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر