کد خبر: 13372
A

آیت‌الله هاشمی درباره صلاحیت روحانی با رهبری صحبت کرده بود؟

حسین مرعشی، رییس کارگروه استان‌های شورای‌عالی سیاستگذاری و عضو شورای مرکزی حزب کارگران در باب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم می گوید: مصوبه حزب کارگزاران این است که در انتخابات آتی نیز از نامزدی شخص آقای روحانی حمایت کنیم.

آیت‌الله هاشمی درباره صلاحیت روحانی با رهبری صحبت کرده بود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه اعتماد نوشت:

برجام متعلق به روحانی و تجربه‌ای موفق است اما مدل برجام باید در همه مسائل کشور ارایه شود. همان‌طور که گفتم رییس‌جمهور باید بتواند ظرفیت نیروی انسانی کشور را با اراده محکم خود همسو کند و حمایت رهبری را نیز در این باره به دست آورد.

*آقای روحانی در حال حاضر تجربه کافی دارد و می‌تواند در دوره دوم دولت قوی‌تری هم داشته باشد و برنامه‌های خود را به نتیجه برساند. چرا که هنوز برنامه‌های ایشان نیمه تمام است و به نتیجه رساندن آن، چهار سال دیگر زمان می‌خواهد.

*روحانی وضعیت مناسبی بین مردم دارد و می‌تواند آرای لازم را کسب کند اما حضور مجدد وی در حاکمیت با چالش‌هایی مواجه است. روحانی باید یا خود رییس‌جمهور شود یا شخصی را به قدرت برساند که برنامه‌های ناتمام دولت یازدهم را به ثمر برساند. در این صورت روحانی تبدیل به یک سرمایه اجتماعی مهم در نظام جمهوری اسلامی خواهد شد. اینکه چه فردی باید پس از روحانی رییس‌جمهور شود را تنها خود ایشان می‌تواند معین و مشخص کند.

*هاشمی راجع به تبلیغات دولت نظری انتقادی داشت و آن را کافی نمی‌دانست. در این باره چند بار تذکر هم داد. دو ماه قبل از فوت آیت‌الله رفسنجانی، آقای نهاوندیان رییس دفتر آقای روحانی هم خدمت ایشان آمد و گزارش‌هایی از فعالیت تبلیغاتی دولت ارایه داد اما آقای هاشمی قانع نشد و معتقد بود اقدامات دولت، خوب برای مردم بیان نشده است.

*آقای هاشمی هیچ‌وقت در مورد صلاحیت روحانی صحبتی با رهبری نداشت. تصمیم‌گیری در این مورد در حیطه قدرت هیچ کدام از دستگاه‌های حاکمیت نیست و تنها رهبری می‌تواند درباره آن نظر دهد.

*حرف‌هایی این روزها درباره رفتن پسران ایشان به کاخ‌های سفید و صدام می‌شود که کاملا دروغ است. اگر صدام عقلش می‌رسید و قبل از هجمه به کویت با ایشان مشورت می‌کرد، قطعا هاشمی وی را از این ماجراجویی برحذر می‌داشت.

*هاشمی تا آخر هم می‌گفت در بین روحانیون موجود ایران هیچ گزینه‌ای برای رهبری، بهتر از آقای خامنه‌ای وجود نداشت.

*آقای میرسلیم اهل دیکته کردن نظرات خود به دیگران است.

*آقای هاشمی معتقد بود دولت باید اهتمام بیشتری به امر تولید کند و آن را راه بیندازد اما با اقداماتی که امسال از سوی دولت برای فعال‌سازی صنایع راکد آغاز شد. نظرش مثبت شد. ایشان اقدامات امسال دولت در توجه به تولید را بسیار مفید ارزیابی می‌کرد. هر چند معتقد بود که دولت باید زودتر این کارها را می‌کرد.

*ایشان در هر جمعی که قرار می‌گرفت برتری استعداد و هوشش را می‌توانست به رخ بکشد. کمتر اتفاق افتاده است که ایشان در جمعی قرار گیرد و نفردوم باشد، بلکه برتری خود را می‌توانست نشان دهد و خود به خود به لحاظ شخصیتی و استعداد این برتری را به رسمیت می‌شناختند. بعد از انقلاب و در مسائل مملکت‌داری هم که هر کسی با آقای هاشمی ملاقات کرده و مطلبی را منتقل کرده متوجه شده است که سرعت انتقال و درک آقای هاشمی چقدر فوق‌العاده است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر