کد خبر: 133784
A

بهترین روانشناس حال حاضر ایران

جهان امروز نیازمند افراد آرام، دانا و پرتلاش است. افرادی که با تفکر و ملایمت به راحتی از پس سختی‌ها و مشکلات زندگی خود برمی‌آیند و در برابر هیچ مانعی سر خم نمی‌کنند.

بهترین روانشناس حال حاضر ایران

دیده بان ایران- جهان امروز نیازمند افراد آرام، دانا و پرتلاش است. افرادی که با تفکر و ملایمت به راحتی از پس سختی‌ها و مشکلات زندگی خود برمی‌آیند و در برابر هیچ مانعی سر خم نمی‌کنند. بسیاری از ما انسان‌ها برای تصمیم‌گیری‌های خود نیازمند مشورت با افرادی آگاه و مطلع هستیم. افرادی که محرم اسرار ما باشند و در کنار راهنمایی‌های لازم، به روح و روان انسان آگاهی داشته باشند. روح و روان به اندازه جسم، نیاز به درمان و رسیدگی دارد؛ پس اگر شما از جمله افرادی هستید که برای به آرامش رسیدن روح و روان خود تلاش می‌کنید، باید بگوییم که مراجعه به بهترین روانشناس حال حاضر ایران یکی از راه‌ها برای به آرامش رسیدن شماست.

4

روانشناس کیست و روانشناسی چیست؟

خیلی از ما ممکن است وظیفه اصلی روانشناسان را ندانیم. روانشناس فردیست که فرآیندهای ذهنی و رفتاری انسان را مشاهده و تفسیر  می‌کند و به ارزیابی ارتباط افراد با یکدیگر و محیط، می‌پردازد. بعضی از روانشناسان بطور مستقل به تحقیق و مطالعه می‌پردازند و برخی دیگر به درمان بیماران مشغول هستند. در واقع روانشناسان به افرادی که بیماری‌‍‌های مرتبط با سلامت بهداشت و روان دارند و لحظات سخت و ناراحت کننده‌ای را سپری می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهند.

در واقع حوزه روانشناسی یکی از رشته‌‌های پرطرفدار دنیای پزشکی است. روانشناسی علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهن موجودات زنده به خصوص انسان است. این روزها که برای انجام هر عملیات و فعالیتی به فکر و اندیشه انسان‌ها نیاز است، شناخت و درمان مسائل و مشکلات مربوط به انسان‌ها یکی از موضوعات بسیار مهم و قابل اهمیت است که وظیفه آن برعهده روانشناسان است.

ویژگی‌های یک روانشناس خوب

روانشناس از جمله متخصصانی است که این روزها در بین مردم، طرفداران زیادی پیدا کرده است. پس بسیاری از ما دغدغه انتخاب یک روانشناس خوب و آگاه را داریم. در ادامه قصد داریم به دو مورد از ویژگی‌های یک روانشناس خوب بپردازیم. چرا که آشنایی با این ویژگی‌ها در روند انتخاب بهترین روانشناس بسیار موثر است.

 

یک روانشناس خوب باید دلسوز و همدرد باشد

همدلی و همدردی دو ویژگی مهم برای یک روانشناس است؛ چرا که این دو خصوصیت باعث بروز احساس مثبت در وجود بیمار می‌شود و فرد بیمار همدردی و همدلی را با جان و دل خود حس می‌کند. یک روانشناس خوب باید دارای نگرشی بدون قضاوت و پیش داوری باشد و همدلی درمانگر به گونه‌ای باشد که بیمار حرف‌ها و مشکلات خود را به آسانی با او درمیان بگذارد و از رودربایستی پرهیز کند.

 

یک روانشناس خوب باید یک شنونده‌ فعال باشد

شنونده فعال یکی از ویژگی‌های ضروری برای یک روانشناس است؛ چرا که روانشناسان باید بطور دقیق و کامل به صحبت‌های بیماران خود گوش دهند و چیزی را از قلم نیندازند. هر درمانگری برای آن که بتواند به مراجع کننده خود کمک کند، باید به مشکلات او پی ببرد، که بهترین راه برای کشف مشکلات بیمار، گوش دادن به صحبت‌های اوست.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر