کد خبر: 13392
A

توضیح وزیر امنیت داخلی آمریکا دربارۀ ممنوعیت صدور ویزا

«جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا بدون اشاره به نام کشورها اعلام کرد برخی از کشورها پس از 90 روز همچنان مشمول فرمان اجرایی «ترامپ» مبنی بر محدودیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا خواهند ماند و نام آنها از این فهرست خارج نخواهد شد.

توضیح وزیر امنیت داخلی آمریکا دربارۀ ممنوعیت صدور ویزا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از  خبرگزاری رویترز، «جان کلی» در کنفرانس خبری سه شنبه 12 بهمن ماه (31 ژانویه) در این باره گفت: «نام برخی از این هفت کشور به این زودی از فهرست مذکور خارج نخواهد شد. مثلا اگر آن کشور از لحاظ مختلف در آستانه سقوط و فروپاشی قرار داشته باشد، اتباع آن پس از 90 روز نیز همچنان مشمول این قانون خواهند بود.

' همچنین اگر تشخیص داده شود که کشورهای دیگری نیز در چنین شرایطی قرار دارند، نام آنها به این فهرست افزوده خواهد شد.»
کلی تاکید کرد، تاکنون تمامی نهادهای فدرال و افسران اداره مهاجرت و گمرک به فرمان اجرایی ترامپ پایبند بوده و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر نقض این دستور گزارش نشده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا، روز جمعه 8 بهمن ماه (27 ژانویه) با صدور فرمانی اجرایی ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن را به مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع کرد که با واکنش های اعتراض آمیز رسمی و مردمی گسترده ای در داخل و خارج از آمریکا رو به رو شده است.ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر