کد خبر: 13394
A

شطرنج باز ایرانی کاندیدای بازیکن اخلاق سال شد

سارا خادم الشریعه یکی از کاندیداهای ورزشکار با اخلاق سال 2016 میلادی است که شانس زیادی هم برای دریافت این عنوان ارزشمند دارد.

شطرنج باز ایرانی کاندیدای بازیکن اخلاق سال شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در جریان رقابت های گرندپری شطرنج  زنان جهان در روسیه بود که سارا خادم الشریعه در یک حرکت منصفانه  مقابل حریف اوکراینی که به دلیل بیماری دوست فرانسوی خود وضعیت روحی مناسبی نداشت تن به تساوی داد تا حریفش بتواند با توجه به فشار روانی پیش آمده به استراحت پرداخته و سلامتش به خطر نیفتد.

در همان زمان کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن ارج نهادن به این اقدام منصفانه، اعلام کرد در مکاتباتی رسمی با کمیته اخلاق IOC و همچنین کمیته بین المللی بازی منصفانه این موضوع را به اطلاع مسئولان آنها خواهد رساند تا ضمن  تقدیر از خانم خادم الشریعه وی بعنوان یکی از کاندیدای ورزشکار با اخلاق سال معرفی شود. 

بر همین اساس، کمیته بین المللی بازی منصفانه روز گذشته با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ضمن تایید حرکت ارزشمند ملی پوش شطرنج باز کشورمان، از کمیته ملی المپیک خواست تا مدارک ثبت نام سارا خادم الشریعه را بعنوان یکی از کاندیداهای دریافت جایزه اخلاق سال 20166 میلادی به این کمیته ارسال نماید.

بدین ترتیب با توجه به اقدامات انجام شده از سوی کمیته ملی المپیک و تایید کمیته بین المللی بازی منصفانه، سارا خادم الشریعه یکی از کاندیداهای ورزشکار با اخلاق سال 2016 میلادی است که شانس زیادی هم برای دریافت این عنوان ارزشمند دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر