کد خبر: 133976
A

بازیگر تلویزیون: خط‌قرمزهای صداوسیما زیاد است

بازیگر سریال خانه پرتقالی گفت: ممیزی‌هایی که صدا و سیما برای ساخت یک اثر در نظر می‌گیرد، باعث شده تا عوامل تولید یک فیلم برای ارائه خلاقیت دستِ بازی نداشته باشند.

بازیگر تلویزیون: خط‌قرمزهای صداوسیما زیاد است

به گزارش دیده بان ایران؛ فرهاد بشارتی بازیگر سینما و تلویزیون اوضاع کنونی صدا و سیما اظهار کرد: این روزها مشاهده می‌کنیم که تلویزیون در حال از دست دادن مخاطب خود است و مردم بیشتر جذب شبکه نمایش خانگی و شبکه های خارجی می‌شوند.

بازیگر سریال دنیای شیرین دریا با اشاره به دلایل ریزش مخاطب برنامه‌های تلویزیون گفت: بخشی از این مسئله بر می‌گردد به بودجه‌ای که در اختیار گروه‌ها گذاشته می‌شود که تقریبا قطع شده است و مدیران می‌گویند که عوامل تولید هر برنامه‌ خود باید دنبال اسپانسر باشد که این پروسه نیز بسیار دشوار شده است.

بشارتی افزود: بخش دیگر مربوط به فیلمنامه‌های ضعیفی است که نوشته می‌شود، چرا که فیلمنامه اگر قصه داشته باشد می‌تواند مخاطب را مجذوب خود کند. به کار نگرفتن کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های با تجربه نیز معضل دیگری است که در این میان وجود دارد و این مسئله باعث شده تا کار دست جوانانی بیفتد که سابقه و تجربه کافی در این زمینه ندارند و همین امر منجر به کاهش کیفیت برنامه‌ها شده است.

بازیگر سریال خانه پرتقالی گفت: مشکل دیگر، ممیزی‌هایی است که صدا و سیما برای ساخت یک اثر در نظر می‌گیرد، چرا که این ممیزی‌ها باعث شده تا عوامل تولید یک فیلم برای ارائه خلاقیت دستِ بازی نداشته باشند.

بشارتی گفت: همانطور که مشاهده می‌کنیم ممیزی‌هایی موجود در شبکه نمایش خانگی کمتر بوده در نتیجه فضا برای قصه‌گویی بازتر است، به همین دلیل مخاطب حتی با وجود هزینه‌ای که این شبکه دارد حاضر است این هزینه را بپردازد اما فیلم‌هایی که در این شبکه تولید می‌شود را تماشا کند.

وی در پایان تاکید کرد: بهتر است از میزان خط‌قرمزهای موجود در تلویزیون کاسته شود تا فضا به سمت جذاب‌تر شدن فیلم‌ها رفته و مخاطب را از سمت شبکه‌های خارجی به سوی برنامه‌های داخلی بکشاند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر