کد خبر: 134074
A

رئیس سازمان انرژی اتمی: دوربین‌هایی را که برای برجام نصب شده بود جمع کردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ارتباطمان را با آژانس قطع نکردیم بلکه تحت مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم اما دوربین‌های اضافه که برای برجام نصب شده بود را جمع کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی: دوربین‌هایی را که برای برجام نصب شده بود جمع کردیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمداسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به شهرستان نطنز گفت: فلسفه وجودی برجام به این دلیل بود که در ۲۰ سال گذشته غربی‌ها اتهامات واهی را علیه ایران مطرح می‌کردند.

او می گوید: در دو دهه گذشته گفت‌و‌گوهای بسیار زیادی صورت گرفته و بازدیدهای زیادی انجام شد که نهایتا به توافقنامه برجام رسید و قرار شد در برجام این اتهامات در قالب پی ام دی با توجه به بازرسی‌ها بسته شود.

اسلامی معتقد است: در ازای بسته شدن این پرونده قرار شد آن‌ها تحریم‌ها را لغو کنند و ما هم پذیرفتیم که فعالیت هسته‌ای خومان را محدودتر داشته باشیم و از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم؛ دلیل این پذیرش این بود که اتهامات قبلی برای همیشه برداشته و تحریم‌ها لغو شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی می گوید: الان که مذاکرات برای بازگشت به برجام صورت گرفته دوباره همان اتهامات قبلی را با مدارک جعلی اسرائیلی تکرار می‌کنند، دلیل ندارد ما به تعهدات ادامه دهیم لذا وقتی آن‌ها به تعهدات پایبند نیستند و دوباره به همان ابتدای مسیر بازگشتند ما هم دوربین‌هایی که برای برجام نصب شده بود را برداشتیم.

او گفت: ما ارتباطمان را با آژانس قطع نکردیم بلکه تحت مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم اما دوربین‌های اضافه که برای برجام نصب شده بود را جمع کردیم.

اسلامی می گوید: اگر حسن نیت دارند و بخواهند به تعهدات برجام برگردند ما هم عین همان عبارات که در برجام گفتیم را می‌پذیریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر