کد خبر: 134080
A

رکورد ۳۰ ساله افزایش نرخ بهره در آمریکا شکسته شد

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ استقراض معیار را به میزان ۰.۷۵ درصد افزایش داده است. این بالاترین افزایش نرخ بهره کلیدی محسوب می‌شود که بانک مرکزی آمریکا از سال ۱۹۹۴ میلادی به این سو اعمال کرده است.

رکورد ۳۰ ساله افزایش نرخ بهره در آمریکا شکسته شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دویچه وله: بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ استقراض معیار را به میزان ۰.۷۵ درصد افزایش داده است. این بالاترین افزایش نرخ بهره کلیدی محسوب می‌شود که بانک مرکزی آمریکا از سال ۱۹۹۴ میلادی به این سو اعمال کرده است.

تلاش‌های ایالات متحده برای مقابه با تورم فزاینده در این کشور همچنان ادامه دارد. بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) اعلام کرد که نرخ استقراض معیار به میزان ۰.۷۵ درصد افزایش می‌یابد.

این نخستین افزایش ۷۵ واحدی از نوامبر سال ۱۹۹۴ است و بانک مرکزی آمریکا با این اقدام تهاجمی رکورد سه دهه‌ای را شکسته است.

به این ترتیب نرخ استقراض معیار به محدوده ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد افزایش پیدا کرده که نرخ ابتدایی آن در آغاز سال جاری میلادی صفر بوده است.

این سومین بار در سال ۲۰۲۲ است که بانک مرکزی ایالات متحده دست به افزایش نرخ بهره کلیدی زده است تا بتواند تورم روزافزون در این کشور را مهار کند.

مسئولان بانک مرکزی آمریکا گفته‌اند که تا پایان سال جاری میلادی احتمالا چند بار دیگر دست به چنین اقدامی خواهند زد تا از افزایش افسارگسیخته میزان تورم جلوگیری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر