کد خبر: 134111
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۵۸؛

خلخالی: اگر فرح، شاه را بکشد در مجازات او تخفیف قائل می شویم

روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۵۸ را در دیدبان تاریخ بررسی می کنیم. تیتر اول امروز روزنامه اختصاص دارد به توطئه شاه خائن، پالیزبان و اویسی در مرز ایران و عراق‌. جدا شدن داریوش فروهر از جبهه ملی، تایید مانور نیروهای نظامی عراق در مرز ایران، شرایط تازه خروج ارز و خلع ید خانواده پهلوی از شرکتهای هواپیمایی از دیگر خبرهای مهم امروز روزنامه هستند. در ضمن وداع محمدعلی کلی با دنیای مشتزنی نیز جایی در پایین صفحه برای خود دارد. اما نقل قولی از آیت الله خلخالی که گفته بود اگر فرح شاه مخلوع را بکشد در مجازاتش تخفیف داده خواهد شد هم از جمله خبرهای جالب پایین صفحه یک این جریده چاپ عصر است که گزارش آن رادر دیدبان تاریخ می خوانیم

خلخالی: اگر فرح، شاه را بکشد در مجازات او تخفیف قائل می شویم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۵۸ را در دیدبان تاریخ بررسی می کنیم

تیتر اول امروز روزنامه اختصاص دارد به توطئه شاه خائن، پالیزبان و اویسی در مرز ایران و عراق‌. جدا شدن داریوش فروهر از جبهه ملی، تایید مانور نیروهای نظامی عراق در مرز ایران، شرایط تازه خروج ارز و خلع ید خانواده پهلوی از شرکتهای هواپیمایی از دیگر خبرهای مهم امروز روزنامه هستند.

در ضمن وداع محمدعلی کلی با دنیای مشتزنی نیز جایی در پایین صفحه برای خود دارد. اما نقل قولی از آیت الله خلخالی که گفته بود اگر فرح شاه مخلوع را بکشد در مجازاتش تخفیف داده خواهد شد هم از جمله خبرهای جالب پایین صفحه یک این جریده چاپ عصر است که متن خبر را در دیدبان تاریخ می خوانیم.

IMG_20220618_074007_842

تهران- یونایتدپرس: روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۵۸ صادق خلخالی ضمن مصاحبه‌ای در قم گفت که نقشه او برای اعدام شاه مخلوع یک بلوف محض نیست و گروهی مرکب از سه تن را به مکزیک فرستاده است تا در اجرای حکم اعدام شاه سعی تمام مبذول دارند.

خلخالی گفت: این سه تن اعضای سازمان چریکی فداییان اسلام هستند، نمی‌توانم تایید کنم که سه اعزامی سازمان برای اعدام شاه همه ایرانی هستند. حکم اعدام شاه نه فقط وسیله من بلکه به وسیله ملت ایران صادر شده است.

IMG_20220618_074017_232

فرح، همسر شاه سابق و عده‌ای از نزدیکان شاه نیز به طور غیابی محکوم به اعدام شده‌اند اما اگر فرح اعدام شاه را اجرا کند حکم اعدام خودش تخفیف می‌یابد.

 

چیزی که می‌گویم بلوف محض نیست، مردانی که گفتم به مکزیک اعزام شده‌اند آن‌ها نخست به باهاما و از آن جا به مکزیک رفتند زیرا که مقام‌های باهامایی شتاب‌زده شاه را از سرزمین خود دور کردند.

 

فکر می‌کنم پرزیدنت کارتر مردی منطقی است اما سناتور یعقوب جویتس، مسلما به علت رشوه‌هایی که از شاه مخلوع ایران گرفته اگر روزی به ایران بیاید، مورد پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

منابع موثقی به من گفته‌اند که بر اثر اسنادی که در سراسر جهان علیه جویتس انتشار یافته او امکان تجدید انتخاب در سنای آمریکا را از دست داده است و آمریکایی‌ها دیگر نباید کسانی مثل او را به سناتوری انتخاب کنند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر